شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مدارس آلمان کلاس های اسلامی بیشتری نیاز دارند

حوزه/یک مطالعه اخیر که توسط اداره خدمات رسانه ای یکپارچه ای انجام گرفته نشان داد که مدارس و مراکز آموزشی در آلمان نیاز به برگزاری کلاس های اسلامی بیشتری برای دانش آموزان مسلمان دارند .

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به نقل از دوچه وله، یک مطالعه نشان داد که مدارس و مراکز آموزشی در آلمان باید کلاس های آموزش اسلامی بیشتری برای دانش آموزان مسلمان برگزار کنند و کودکان مسلمان در این کشور از کمبود قابل توجه دروس اسلامی رنج می برند.  

براساس داده های یافت شده در این مطالعهکه توسط اداره خدمات رسانه ای یکپارچگی انجام گرفت، هم اکنون 54 هزار دانش آموز دبیرستانی در آلمان دروس مذهبی مرتبط با دین اسلام دریافت می کنند، اما نیاز برای دروس دینی اسلامی در این کشور ده برابر این رقم می باشد. کارشناسان براین باور هستند که کلاس های دینی یکپارچگی و ضد افراط گرایی را تشویق می کنند.

براساس آمارگیری رسمی انجام شده توسط اداره آموزش و پرورش اقلیت های 16استان در آلمان، نزدیک به 54 هزار دانش آموز در 800 مدرسه در سرتاسر این کشور دروس اسلامی تدریس می شود که این رقم در مقایسه با دو سال گذشته افزایش قابل توجهی از 42 هزار نفر داشته است. با این حال این رقم هنوز بسیار کمتر از عدد واقعی می باشد و در اصل 580 هزار دانش آموز در این کشور نیازمند آموزش های دینی اسلامی هستند. این آمار در گزارشی با عنوان «زندگی مسلمانان در آلمان» در سال 2008 توسط اداره فدرال مهاجرت و پناهندگان منتشر شد. با توجه به اینکه این گزارش پیش از موج رو به افزایش ورود پناهندگان به آلمان منتشر شده، به نظر می رسد آمار کنونی حتی بیشتر نیز باشد.

آمار علاقه به اسلام علوی نیز بالاست

این نظرسنجی همچنین دریافت  که رقم بالایی از دانش آموزان مسلمان در آلمان در حدود 70 هزار نفر به آموزش های اسلامی علوی علاقه مند هستند. درحالی که هم اکنون تنها 800 دانش آموز در سرتاسر آلمان این آموزش ها را دریافت می کنند.

با وجودی که ارقام و آمار واقعی مشخص نیستند، رائوف سیلان استاد دانشگاه مطالعات اسلامی معاصر دردانشگاه اوسنابراک بر این باور است که تعداد دانش آموزان مسلمان در سنین 6-18 سال در مدارس آلمان نزدیک به 750 – 800 هزار نفر هستند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha