شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
​تبعیض علیه مسلمانان رو به کاهش اما وضعیت هنوز نگران کننده است

حوزه/ یازدهمین گزارش رصدخانه اسلام هراسی که توسط سازمان همکاری اسلامی انجام گرفته و قرار است در شورای وزیران خارجه در داکا ارائه شود نشان داد که اسلام هراسی و تبعیض علیه مسلمانان در غرب رو به کاهش است اما هنوز در وضعیت نگران کننده قرار دارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی صباح، اسلام هراسی در سال های اخیر افزایش قابل توجهی داشته و به دلیل کمپین های مبارزاتی فشرده و انتشار ترس عمومی از اسلام، گسترش پیدا کرده است. در این راستا اشخاص و افراد، مساجد و مراکز اسلامی و نمادهای مقدس اسلامی در این کشور مورد حمله قرار می گیرند و گزارش ها و شواهد نشان می دهند احساسات منفی نسبت به اسلام و مسلمانان در افکار غربی ها رو به گسترش دارند.

با این حال یازدهمین گزارش رصدخانه اسلام هراسی ارائه شده توسط «سازمان همکاری اسلامی» که دوره زمانی مربوط به جولای 2017 تا آوریل 2018 را پوشش می دهد، نشان دهنده کاهش اسلام هراسی، براساس حوادث رخ داده می باشد. براساس این گزارش رقم حوادث رخ داده در مقایسه با سه ماهه آخر سال 2916 و یا سه ماهه نخست سال 2017 کاهش نشان می دهند.

این گزارش قرار است در چهل و پنجمین شورای وزیران خارجه در داکا، پایتخت بنگلادش که در 5-6 می 2018 برگزار می شود، ارائه گردد. گزارش مربوطه روند رو به افول اسلام هراسی، تبعیض و عدم تحمل علیه مسلمانان را در ایالات متحده و اروپا نشان می دهد که همیشه در بالاترین میزان ممکن بوده است. براساس این گزارش هرچند اسلام هراسی وضعیت رو به بهبودی را نشان می دهد اما هنوز به طور کلی در وضعیت نگران کننده قرار دارد.

عوامل کاهش اسلام هراسی

در این میان شکست سیاست های نژادپرستانه در ایالات متحده، از هم گسیختن حلقه سیاسی راست افراطی در میان هواداران نزدیک دونالد ترامپ، توافق و حل و فصل یکجانبه «مسئله مهاجرت» در اروپا؛ شکست احزاب سیاسی راست افراطی در انتخابات اروپا و روند رو به رشد مذاکرات بین مذهبی در اروپا و ایالات متحده از عوامل این کاهش اعلام شده اند.

این گزارش همچنین تظاهرات اسلام هراسی را در سرتاسر جهان نشان داده و ترس نسبت به اسلام و «لباس اسلامی»، «حجاب» و «برقع» را که لزوما منطقه ای یا جغرافیایی نیست توصیف می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha