چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 448823
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱
حجت الاسلام عباسی

حوزه/ به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و هفته معلم، از اساتید مدارس علمیه استان قزوین با حضور نماینده ولی فقیه در استان تجلیل به عمل آمد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی ضمن، در مراسم تجلیل از اساتید حوزه علمیه قزوین، با گرامیداشت یاد وخاطره استاد شهید مرتضی مطهری، گفت: شهید مطهری استاد برجسته انسانیت و اخلاق بود و باید روش و منش این شهید بزرگوار الگوی امروز جامعه اسلامی قرار گیرد.

مدیر حوزه علمیه قزوین افزود: آشنایی نسل جوان با فرهنگ شهید مطهری و تبلیغ و ترویج فرهنگ شهید مطهری موضوعی است که متأسفانه طی سال‌های اخیر از آن غفلت شده است.

وی اظهار کرد: شهید مطهری در مقطعی از تاریخ بدون اینکه ابزار و امکاناتی در اختیار داشته باشد، رسالت بزرگی را انجام داد و ما امروز وظیفه داریم این رسالت را دنبال کرده و ادامه دهیم.

مدیر حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد:  شهید مطهری با احساس تکلیف و بدون بهره‌گیری از هیچ‌گونه امکاناتی توانست رسالت خود را به انجام رسانده و باورهای دینی را در جامعه نهادینه کند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به آثار ارزشمند به جای مانده از این شهید والامقام، خاطر نشان کرد: نشر و گسترش آثار شهید مطهری در جامعه آن طور که باید و شاید در جامعه صورت نگرفته که می‌طلبد در این زمینه با برنامه‌ریزی بهتر ورود پیدا نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی بیان کرد: جایگاه معلمان به عنوان شریف‌ترین شغل‌ها،جایگاهی والا و ویژه است و هزینه کردن در راستای علم و شغل معلمی یک سرمایه گذاری عظیم در راه تعلیم و علم آموزی است.

وی با بیان این که امروز برای پاسخ به شبهات روز جامعه، باید از کتب و آثار ماندگار شهید فقیه، فیلسوف و عالم بزرگوار استاد مطهر بیشتر استفاده کنیم، اظهار کرد: ترویج افکار شهید مطهری در حوزه تنها با اجرای طرح مطالعاتی محقق نمی شود و باید در این زمینه برنامه ریزی دقیق صورت گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha