پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 حجت الاسلام والمسلمین کلباسی

حوزه/ مدیر مرکز تخصصی مهدویت تصریح کرد: تقویت باورهای اصیل مهدوی، از ضروری ترین مسایل شیعه است.

حجت‌الاسلام ‌و المسلمين مجتبی كلباسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن تبریک فرارسیدن نیمه شعبان ، سالروز ولادت منجی عالم بشریت حضرت حجت بن الحسن(عج) اظهار داشت: مساله مهدویت نه تنها به عنوان یک باور شیعی بلکه ذخیره ای استراتژیک برای نجات کل بشریت است.

وی همچنین افزود: همان گونه که بزرگان ما نیز به درستی فرموده اند فرهنگ انتظار و تحقق حکومت جهانی حضرت صاحب الامر(عج)، از جمله مهم ترین اصول و باورهای شیعی است که ترویج و تقویت آن در جامعه از کلیدی ترین امور ماست.

این استاد حوزه همچنین با تاکید بر این که باید بحث مهدویت و انتظار موعود به عنوان یک ضرورت انکار ناپذیر و بلکه راهبرد جهانی برای بشر امروز پیگیری شود، گفت: نخستین و مهم ترین گام در راستای مهدوی کردن جامعه و آشنایی نسل جوان، همانا تقویت شناخت و تحکیم باورهاست که در این خصوص با وجود همه تلاش های گذشته، هنوز هم جای کار بسیاری احساس می شود.

وی خاطرنشان کرد: اساساً همین اعتقاد و باور که مهدویت می تواند در جامعه چه تاثیری بگذارد و عقیده مهدویت چه آثار و برکاتی در هدایت جامعه به همراه دارد، هیچ گاه نباید مورد غفلت واقع گردد.

مدیر مرکز تخصصی مهدویت بیان داشت: به لطف الهی مقدمات دانش و بینش مورد نیاز در خصوص مهدویت در حوزه های علمیه وجود دارد ، ضمن آن که حوزه و روحانیت اصیل و آگاه در این باره بی شک مرجع فکری و بینشی و اعتقادی است.

وی افزود: البته در حوزه های علمیه از گذشته تاکنون، فعالیت ها و تلاش های بسیاری خوبی صورت گرفته اما مشخص است که با توجه به حجم انبوه شبهات و فعالیت های تخریبی دشمن، لازم است که بیش از این ها فعالیت کرد و با برنامه صحیح و اصولی به تبیین آموزه های مهدوی پرداخت.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha