پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله مظاهری

حوزه/ حضرت آیت الله مظاهری با تأکید بر ضرورت افزایش روزهای درسی در حوزه‌های علمیه، گفتند: اساتید و طلّاب باید در بیشتر روزهای سال به تعلیم و تعلّم بپردازند و با بعضی تعطیلی‌های غیر ضروری، مخالفت کنند تا هرچه بیشتر بتوانند سطح علمی حوزه‌ها را ارتقاء دهند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حضرت آیت‌الله مظاهری، امروز همزمان با فرارسیدن سالروز شهادت استاد شهید آیت‌الله مطهری و هفته معلّم، در آیین تجلیل از اساتید حوزۀ علمیّۀ اصفهان با یادآوری جایگاه والای علم در اسلام، موضوع تعلیم و تعلّم علوم دینی را امری مهم و خطیر توصیف کردند.

ایشان با یادآوری نقش برجستۀ اساتید حوزوی، خاطرنشان کردند: امتیاز مهمّ علماء و اساتید حوزه‌های علمیّه این است که توانسته‌اند از صدر اسلام تاکنون، با تعلیم و تعلّم معارف اسلامی، فرهنگ اسلام و تشیّع را زنده نگه دارند و از نسلی به نسل دیگر انتقال دهند.

معظم له تصریح کردند: به گواهی تاریخ، حوزۀ علمیّۀ اصفهان از حیث تعلیم و تعلّم و ترویج علوم دینی و نیز از نظر گسترش اعتقادات، اخلاق و احکام اسلامی، همواره سابقۀ درخشان و شایان توجّهی داشته است.

حضرت آیت‌الله مظاهری در ادامۀ با اشاره به گوشه‌هایی از ابعاد درخشان حوزۀ علمیّۀ اصفهان، به توصیف و بیان ویژگی‌های اساتید سلف این حوزۀ کهن پرداخته و افزودند: اساتید حوزۀ اصفهان در زمان گذشته از حیث علم و تقوا زبانزد بودند و با جدّیّت تمام تدریس می‌کردند و این ویژگی‌ها باید در زمان حاضر سرمشق اساتید باشد تا بتوانند جایگاه رفیع استادد در حوزه‌ها را حفظ کرده و ارتقاء بخشند.

ایشان در این‌باره با بیان نکاتی از سیره و روش اساتید خود، خاطرنشان کردند: اساتید گذشته، علاوه بر تسلّط علمی بر درس و اهتمام جدّی به امور علمی، افرادی مهذّب و مقدّس بودند که از این جهت نیز طلّاب علوم دینی از آنان سرمشق اخلاقی می‌گرفتند و آنان علاوه بر استاد علمی، معلّم اخلاق طلّاب و فضلاء نیز بودند.

این مرجع تقلید با تأکید بر ضرورت تلاش و مجاهدت بیشتر در مسائل علمی، افزایش روزهای درسی در حوزه‌های علمیّه و پرهیز از تعطیلات غیر ضروری را لازم دانسته و افزودند: اساتید حوزه‌ها و طلّاب علوم دینی، باید در بیشتر روزهای سال به تعلیم و تعلّم بپردازند و با بعضی تعطیلی‌های غیر ضروری، مخالفت کنند تا هرچه بیشتر بتوانند سطح علمی حوزه‌ها را ارتقاء بخشند و مانع افت علمی در مجامع درسی علوم اسلامی شوند.

در این مراسم که مدیر حوزۀ علمیّۀ اصفهان، آیت‌الله طباطبایی نیز حضور داشت، از 600 تن از اساتید حوزۀ علمیّۀ اصفهان تجلیل شد.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha