جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سروری

امام صادق(ع) می فرماید هركس دوست دارد كه از اصحاب قائم باشد بايد كه منتظر باشد و ورع را پيشه سازد و به محاسن اخلاق عمل كند در حالی كه منتظر است، پس اگر او از دنیا رفت و قآئم علیه‌السلام بعد از او قیام کرد، برایش همان اجری هست که برای کسی که (قیام) او را درک کرده هست.

حجت الاسلام حجت الله سروری  در  گفت وگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان،  به مناسبت نیمه شعبان سالروز ولادت یگانه منجی عالم بشریت اظهار کرد:  قرآن کریم نه تنها به اهل ایمان بلکه به تمام انسانها در کره زمین سفارش می کند با انبیاء واهل بیت علیهم السلام باشید، به خاطر اینکه این بزرگواران تربیت شدگان حضرت حق هستند واز هرخطایی مبراهستند و معصومند.

وی بیان کرد: بر اساس مکتب حقة شیعه، امامت یک منصب و موهبت الهی است و مردم وحکومتهای هیچ دخالتی در نصب و عزل او ندارند، یعنی اصلا یکی از ویژگی های امام این است که انتصاب او فقط از جانب خداست.    

استاد حوزه تصریح کرد: امام  هدایت کننده و هادی، حافظ، راهنمای سعادت و رستگاری دنیوی انسان هاست و امام مسئولیت دنیای بشریّت را عهده دار است، امام رضا در بیان تعریف مقام امام می فرماید : اَلْإِمَامُ کَالشَّمْسِ اَلطَّالِعَةِ( امام مثل خورشید بر بندگان خدا نورافشانی می کند.

وی افزود: در حدیثی نورانی داریم که ابا خالد می گوید خدمت امام سجاد علیه السلام و درمورد امامت بحث شد حرف به امام زمان علیه السلام ختم شد، امام سجاد علیه السلام فرمودند: يَا أَبَا خَالِد: إِنَّ أَهْلَ زَمَانِ غَيْبَتِهِ ی مردمی که زمان غیب امام زمان را درک می کنند و معتقد به امامت آن باشند و منتظر ظهور او باشند، از مردم تمام زمانها بهترند، چون زمانهای دیگر مردم ائمه علیهم السلام رو درک کردند ولی اینها ندیده قبول کردند وقبول دارند.

این کارشناس مذهبی عنوان کرد: شبی که پیامبر(ص) به معراج رفت وقتی که نور حضرت ولی عصر (عج) را آنجا ملاحظه کرد فرمود :  طُوبَى لِمَنْ أَحَبَّهُ خوشا بحال کسی که این مهدی را قبول و دوست دارد.

وی اذعان کرد: امام صادق (ع)  نشانه ­هاي ياران امام زمان عليه السلام  را برای ما بیان می کنند که هر کس در زمان غیبت می خواهد یاران امام زمان را بشناسد سه نشانه و علامت دارد، خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) می فرماید هركس دوست دارد كه از اصحاب قائم باشد بايد كه منتظر باشد و ورع را پيشه سازد و به محاسن اخلاق عمل كند در حالی كه منتظر است، پس اگر او از دنیا رفت و قآئم علیه‌السلام بعد از او قیام کرد، برایش همان اجری هست که برای کسی که (قیام) او را درک کرده هست.

حجت الاسلام سروری در پایان گفت: این انتظار باید با ورع وبا تقوا باشد، نکته مهم این که امام حضور دارد، ولی ظهور ندارد پس اعمال ما را می بیند، ما منتظر ظهوریم نه منتظر حضور، امام ظاهر نیست، اما حاضراست، خورشید اگر پشت ابر رفت من نمی بینم ظاهر نیست ولی حاضر است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سيد ابوالقاسم شمندي IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    1 1
    من هم آرزوي زيارت آقا را دارم
  • نازنین IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    2 1
    چیزی که میخواستم توش نبود