سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
فضای مجازی

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه قم تصریح کرد: امروز یکی از اهداف اصلی در بستر فضای مجازی، تلاش به منظور تضعیف هویت دینی نسل جوان است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد علی راغبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» اظهار داشت: گرچه فضای مجازی دارای قابلیت های خوبی هم می تواند باشد اما در حال حاضر متاسفانه به ابزاری جهت برنامه های دشمن در زمینه بی هویت کردن جوانان ما تبدیل شده است وی افزود: از این رو لازم است که ما نسبت به این هدف دشمن هوشیار باشیم و بدانیم که چگونه می توان از خطرات و آسیب های فضای مجازی از این حیث مصون ماند.

رئیس دانشکده الهیات دانشگاه قم خاطرنشان کرد: آنچه مهم است این که ما باید بتوانیم هویت دینی جوانان را تقویت کرده و معیارها و ارزش ها را به آن ها عرضه کنیم تا در این خصوص دست کم، مشکلات کاهش پیدا کند.

وی با بیان این که بی شک در این خصوص نیاز به همفکری و هم اندیشی حوزه و دانشگاه داریم،گفت: نکته حایز اهمیت دیگر این که بدانیم ظواهر به تنهایی شکل دهنده هویت دینی جوانان نیست و چه بسا ظاهر فرد جوان تغییر یابد اما هویت واقعی اش به صورت دینی باقی بماند و از این رو نباید به صرف تغییر ظاهر ، بگوییم که جوان از هویت دینی خود جدا شده است.

۳۱۳/۸

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha