جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دکتر علی شیرخانی

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی قم ، قلم جذاب و موضوع به روز را از جمله عوامل مهم موفقیت نویسندگان حوزوی در روزگار کنونی دانست.

دکتر علی شیرخانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به لزوم معرفی هر چه بهتر و بیشتر کتب و آثار اندیشمندان و نویسندگان حوزوی در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اظهار داشت: از جمله عواملی که باعث موفقیت نویسندگان حوزوی و دیده شدن بهتر آثار آنان در جامعه می شود، داشتن قلم جذاب و نیز استفاده از موضوعات و سوژه های به روز است.

وی افزود: متاسفانه برخی از حوزویان در این خصوص چندان قلم جذابی نداشته و یا دست روی موضوعات روز جامعه نمی گذارند به همین خاطر آن طور که باید و شاید کتاب های آن ها مخاطب لازم را پیدا نمی کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی قم همچنین بیان داشت: در کنار این مسایل نباید از اهمیت جلوه های بصری و نوع چاپ و انتشار کتاب نیز غافل شد چرا که شکل و شمایل و جذابیت های بصری مناسب باعث علاقه مندی مخاطب به تهیه و خرید کتاب می شود.

وی گفت: خوشبختانه در این خصوص برخی از ناشران دینی و حوزوی همچون بوستان کتاب، کارهای خوبی انجام داده و اهمیت زیادی به نوع صفحه آرایی، طرح جلد و همچنین معرفی جذاب آثار داده اند که در فروش کتاب ها نیز بسیار موثر بوده است.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha