چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
امر به معروف

حوزه/ عضو شورای حوزه علمیه قزوین گفت: تذکر لسانی از جمله مهم‌ترین راه‌های انجام فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر است و همه باید خود را در قبال انجام این امر الهی مسئول بدانند و بیان اهداف دین اسلام در مورد سبک زندگی اسلامی، را مد نظر داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام  والمسلمین علی اسلامی، صبح امروز در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه شهرستان تاکستان گفت: جامعه ما در حال حاضر بیش از همه چیز به فرهنگ گفتار و امر به معروف و نهی از منکر زبانی نیازمند است.

وی افزود:  امر به معروف و نهی از منکر از فروع دین ماست و همان طور که نماز و روزه گرفتن واجب است، امر به معروف و نهی از منکر نیز از واجباتی است که مکلف به انجام آن هستیم و در احادیث و روایات نیز بر انجام این فریضه واجب الهی بسیار تأکید شده است.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین اظهار کرد: هر فرد مسلمان باید خود را موظف بداند که این فریضه واجب را انجام دهد، زیرا بسیاری از گناهان از جامعه برچیده می‌شود و معروفات در جامعه رواج می‌یابد.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: انسان، مجموعه چیزهایی را که باید رعایت کند در اختیار دارد و این مجموعه هر روز تکمیل می شود، بنابراین انسان اجتماعی نیازمند امر به معروف و نهی از منکر است.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی تصریح کرد: تذکر لسانی از جمله مهم‌ترین راه‌های انجام فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر است و همه باید خود را در قبال انجام این امر الهی مسئول بدانند و بیان اهداف دین اسلام در مورد سبک زندگی اسلامی،  را  مد نظر داشته باشیم.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر را باید در جامعه نهادینه کرد و بر عمق بخشیدن به آن تلاش شود.

وی اظهار کرد: با توجه به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر و آثار ارزنده آن می‌توان فهمید که ترک این واجب عظیم الهی چه وضعیت دردناک و اسف‌باری را در جامعه به وجود خواهد آورد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha