جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نمایشگاه کتاب

حوزه/ بانوی داستان نویس و رمان نویس قمی تصریح کرد: اهمیت و ضرورت کتاب خوانی قبل از هر چیز باید در درون خانواده احساس شود.

سمیه عالمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به این که برپایی نمایشگاه بین المللی کتاب، فرصت خوبی برای برقراری ارتباط مجدد میان مخاطبان با کتاب و کتاب خوانی است، اظهار داشت: ما باید فرهنگ مطالعه را قبل از هر چیز در نهاد خانواده ترویج کنیم و نیاز است که برای تحقق این مهم اول از همه ضرورت کتاب خوانی در درون خانواده ها احساس شود.

وی افزود: همان طور که پدر و مادرها به بچه‌ها الزام مسواک زدن را برای حفظ سلامت دندان به بچه‌ها گوشزد می‌کنند ما باید به نقطه فرهنگی برسیم که پدر و مادرها ضرورت مطالعه و مضرات  نبود آن را نیز درک کنند و این را به فرزندان خود منتقل کنند.

وی اضافه کرد: متاسفانه ما هنوز به این نقطه نرسیده ایم و طبعاً برای این که نسل جدید ما کتاب خوان بار بیایند باید برنامه ریزی و هزینه کنیم.

این نویسنده قمی همچنین بیان داشت: در شرایط امروزی تا کتاب فروشی های تخفیف های قابل توجهی ارائه نکنند مردم و خانواده ها چندان تمایلی به تهیه کتاب نشان نمی‌دهند و یا به عنوان کالای غیر ضرور به آن توجه می‌شود،  این در حالی است که قیمت کتاب نسبت به بسیاری از اقلام آنتیک و لوکسی که این روزها مورد توجه قرار گرفته چندان بالا نیست.

وی با تاکید بر این نکته که جامعه ما باید بداند اگر کتاب نخواند، دچار آسیب فرهنگی خواهد شد، گفت: اهمیت نقش والدین در این خصوص بسیار است به این که خودشان اهمیت قضیه را درک کرده و پیشگام شوند تا بچه‌ها مطالعه پدر و مادرشان را مشاهده کنند و از این نوع رفتار، الگو بگیرند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha