جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
گرگان

حوزه/ اجلاس سالانه اساتید المصطفی(ص) واحد گرگان با حضور حجت الاسلام والمسلمین مهدوی مهر و جمع کثیری از اساتید و دانش پژوهان این واحد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از گرگان، حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدوی مهر در «اجلاس سالانه اساتید جامعه المصطفی(ص) گرگان»، اظهار کرد: اساتید فقط متصدی درس دانش آموختگان نیستند، بلکه باید تمام شئون انسانی طلاب را تصدی گری نمایند.

جانشین رئیس جامعه المصطفی العالمیه، در ادامه تصریح کرد: تربیت انسان یک بعدی بسیار خطرناک برای جامعه است و بشریت را به فنا و نابودی می کشاند.

 وی، ظرف وجودی انسان را نامحدود دانست و گفت: ظرف وجودی انسان برای فراگیری بسیار نامحدود است، این خصوصیت انسان است که می تواند با تعلیم و تربیت بالاتر از فرشتگان برود و در بعد قوس نزول از حیوانات هم پست تر، گمراه تر و پایین تر باشد.

حجت الاسلام علی تقوی، رئیس جامعه المصطفی(ص) العالمیه واحد گرگان نیز در این مراسم با اشاره به این که اساتید و معلمان سربازان خط مقدم جبهه تعلیم و تربیت هستند، اظهار کرد: اساتید مغز متفکر یک مجموعه آموزشی، پژوهشی، علمی و تربیتی هستند.

رئیس جامعه المصطفی(ص) العالمیه واحد گرگان با اذعان بر انتظارات فراوان از اساتید در بعد آموزش و پژوهش، ابراز کرد: اجرای دقیق برنامه ها و طرح های آموزشی و پژوهشی بدون همت و تلاش اساتید ثمری نخواهد داشت.

وی افزود: ارتقاء سطح علمی طلاب بستگی به توجه به اساتید و اجرای درست و به موقع برنامه ها دارد.

 حجت الاسلام ابوالحسن ایزدخواه، عضو نخبگان دفتر تبلیغات حوزه علمیه مشهد طی سخنانی اظهار داشت: در جهان اسلام، جامعه المصطفی(ص) العالمیه همانند الماسی می درخشد.

وی افزود: این مجموعه با اقدامات ارزنده ای که در تعلیم و تربیت دانش آموختگان از کشورهای مختلف اسلامی دارد پرچمش در اکثر نقاط جهان به اهتزار درآمده است.

به گفته حجت الاسلام ایزدخواه، باید همانند رسول اکرم (ص) و بزرگان دین دغدغه دین داشت و این نکته را به دانش آموختگان و طلاب انتقال داد تا در کشورهای خودشان، اسلام برگرفته از سیره و سنت نبی گرامی اسلام (ص) را تبلیغ و ترویج کنند.

برپایه این گزارش، در پایان این اجلاس از اساتید نمونه و برتر المصطفی گرگان تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha