جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصوف

حوزه/ هدف از برگزاری پیش همایش ملی «تصوف و شاخصه ها و نقدها»، همفکری و بررسی آراء و نظرات مختلف در مورد تصوف و شاخصه و نقد های پژوهشگران حوزه و دانشگاه و اساتید صاحب نظر در موضوع فرق و ادیان است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین پاک دل پیش از ظهر امروز در اولین پیش همایش ملی «تصوف و شاخصه ها و نقدها»  که در سالن اجتماعات دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد گفت: تاکنون همایش های متعددی در مورد فرق و ادیان برگزار شده و نقادی هایی نیز شده است، ولی در زمینه نقد، مراکز حوزوی در حد و اندازه همایش برگزار نشده است.

دبیر علمی همایش ملی تصوف افزود: به همین دلیل تصمیم گرفته شد در حد همایش ملی، نقد تصوف  برگزار شود.

وی با بیان اینکه اگر نقد علمی باشد، باعث شکوفایی و رشد علمی می شود، عنوان کرد: به همین دلیل همایش با عنوان شاخصه ها ونقد ها انتخاب شد. در شاخصه ها باید مشخص شود که منظور از تصوف چه نوع تصوفی است و شاخصه های موجود چه چیزی است.

حجت الاسلام والمسلمین پاک دل گفت: برای این مسئله فراخوان مقاله شد و از زمان اعلام فراخوان، 200مقاله به دبیرخانه همایش رسیده است.

دبیر عملی همایش ملی تصوف افزود: هدف از برگزاری پیش همایش، همفکری و بررسی آراء و نظرات مختلف در مورد تصوف و شاخصه و نقد های پژوهشگران حوزه و دانشگاه و اساتید صاحب نظر در موضوع فرق و ادیان است.

40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha