جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سردار نعمان غلامی

حوزه/ رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: در شرایط کنونی که دشمنان که مرحله جدید فشار را با تهاجم و خروج از برجام رقم زدند به مسئولان می گوییم در حوزه جنگ اقتصادی که آخرین مرحله نبرد دشمن است و می خواهند با تمرکز بر آن، بین ملت عاشق ولایت و نظام فاصله بیاندازد، ظرفیت ها و توانایی برای خلق موفقیت ها بیش از جنگ های دیگر و حتی نظامی را داریم .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، سردار پاسدار نعمان غلامی در سخنرانی پیش از خطبه های امروز (21 اردیبهشت) نماز جمعه تهران با بیان این که در شرایط کنونی که آمریکایی ها فاز جدید برای یورش به انقلاب را کلید زده اند و با خروج از برجام می خواهند فاز جدیدی را برای فشار به ایران به ما تحمیل کنند، تصریح کرد: از مسئولان تقاضا داریم ، به نظام و ملتی که در سابقه خود افتخار دفع خطر و شر دردوران دفاع مقدس را دارد و مردمی که در تاریخ خود دفع پیچیده ترین جنگ نیابتی را در پیرامون خود داشته که در اوج قله عزت این خطر را دفع کرده، ملتی که در تاریخ خود جلوه های بی بدیلی از افتخار را دارد که پابرهنگان عالم به آنها اقتدا کردند و تاثیر انقلاب را درعالم گسترش داده، اتکا کنند.

وی افزود: عزت ما در پرتو ایستادگی، در لوای مقاومت و تبعیت از عاشورا و سیدالشهدا(ع) و در پرتو خون دادن ها بوده است. حججی ها و خون های زیادی داده ایم تا آزاد و سرافزار باشیم و ملت های دنیا به ما اقتدا کنند.

رییس سازمان بسیج سازندگی ادامه داد: توقع داریم در این مقطع مسئولان و دولت محترم قاطعانه در مقابل آمریکایی ها بایستد تا برجام های بعدی را به ما تحمیل نکنند، عزت نظام و مردم خشه دار نشود، چون آنها می خواهند برجام موشکی را به ما تحمیل کنند .

سردار غلامی با بیان اینکه امیدواریم مسئولان توانمندی و عزتمندی مردم را باور کنند، ادامه داد: دولت در پرتو اعتماد به توانمندی و ظرفیت های داخلی گام های بعدی برای سربلندی ایران اسلامی را بردارد.

وی با بیان اینکه  145 هزار واحد تولیدی به دست مردم ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: این واحدهای کوچک اقتصاد مقاومتی از سال 1392 توسط بسیج در حوزه سازندگی و محرومیت زدایی با نقش آفرینی مردم و به دست جوانان ایجاد شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: جهاد سازندگی نهاد خدمت رسانی بود که ملت ایران خاطره های درخشان از مجاهدت های آن دارد، اما به دلایلی از چرخه خدمت رسانی حذف شد و رهبری عزیز با دستور تشکیل بسیج سازندگی، زمینه نقش آفرینی مردم و جوانان را برای تحقق اهداف ایران اسلامی محقق کردند.

سردار غلامی ادامه داد: محرومیت زدایی، در سازمان بسیج سازندگی ساختاری است که در آن عشق جوانان و ملت ایران برای کمک به تحقق نظام اسلامی در آن جمع می شود و در نهایت به اقیانوسی از خدمت رسانی تبدیل می گردد.

رئیس بسیج سازندگی تصریح کرد: در طول 18 سال گذشته سالانه بیش از 7300 پروژه کوچک محرومیت زدایی با نقش آفرینی مردم وخیرین به دست جوانان ایران در این سرزمین اجرا شده است.

وی ادامه داد: در طول 18 سال گذشته حداقل سالانه میانگین یک میلیون نفر از جوانان این سرزمین مقدس اسلامی به مناطق مختلف کشور اعزام تا محرومیت را ببیند و نقش آفرینی در سازندگی و رفع آن داشته باشند و خود نیز در جریان آن ساخته و پرداخته شوند.

سردار غلامی افزود: در این ایام بسیج سازندگی فقط در حوزه محرومیت زدایی کارش محدوده نشده، هر جا که مقام ولایت تدبیر کرده که لازم بوده مردم به صحنه بیایند برای نقش آفرینی، بسیج آنجا برای خود وظیفه دانسته و با تمام توان وارد صحنه شده است زیرا تجربیات ارزشمند مردم در دوران دفاع مقدس نشان داده است که چطور در شرایط سخت وارد عرصه شده و ضمن کسب پیروزی، نظام از مشکلات عبور داده شد.

وی ادامه داد : از سال 1392 بسیج در این حوزه توانسته ورود و نقش آفرینی کند و روزانه میانگین 80 پروژه و واحد کوچک تولیدی در 5 سال گذشته ایجاد کرده، یعنی ماهی بیش از 2400 واحد و سالی 29 هزار واحد تولیدی و سر جمع 145 هزار واحد کوچک اقتصاد مقاومتی به دست ایرانیان و جوانان ایجاد شده و به صحنه تولید آمده است.

رئیس بسیج سازندگی گفت: ایجاد این واحدها به نمایش گذاشتن توانمندی و اعتماد به نفس مردم در استفاده از ظرفیت های بومی است، باور منابع مردمی می تواند به پایداری واحدهای تولیدی کمک کند و در این ترویج باور مردمی باید گفت که رسیدن به ظرفیت اشتغال گسترده در کشور همه اش کارمندی نیست، برای اعتمادسازی و تشویق ورود جوان در اقتصاد مقاومتی باید مردم تقش داشته باشند.

سردار غلامی افزود: بسیج در خط مقدم جنگ اقتصادی به این باور رسیده که برای پیروزی در این جنگ، این کار برای مردم بسیار آسان تر از جنگ نظامی و دفع خطر پیرامونی است. به مسئولان عرض می شود در جنگ اقتصادی به مردم کمک کنید وارد شوند تا بتوانیم اهداف انقلاب اسلامی را محقق کنیم. بسیج و جوانان آماده هستند تا طعم شیرین دستاوردهای نظام در حوزه معیشت و مسائل اقتصادی به جامعه منتشر شود.

رئیس بسیج سازندگی گفت: انقلاب ما بی نظیر در عالم و دستاورد های خوب و گسترده ای دارد و پرچم عزت و سربلندی مان درعالم به اهتزاز در آمده است.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha