پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام محمدی نظام آبادی

حوزه/ آیت الله صابری همدانی، ازعلاقه مندان جدی اهل بیت عصمت وطهارت بود آنچنان جذب و محو اهل بیت(ع)به ویژه سالار شهیدان بود که از جمله کتابهای که تالیف می نماید به نام ادب الحسین (ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محمدی نظام آبادی در مراسم اولین سالگرد آیت الله صابری همدانی که در حسینه سیدالشهداء(ع) قم برگزار شد، با اشاره به شخصیت اخلاقی، علمی و مبارزاتی مرحوم آیت الله صابری همدانی گفت: ایشان از اساتید اخلاق، اهل فضل، تقوا و مورد قبول بسیاری از شخصیت های حوزه و از خانواده اصیل و بزرگ بود.

وی افزود: آن مرحوم نسبت به مسائل اسلام، حساس بود، چه در زمانی که همدان و بعد درمشهد و قم حضور داشت مورد قبول و تأیید مردم بود.

این محقق و پژوهشگر حوزوی افزود:مرحوم آیت الله صابری همدانی وقتی احساس می کند علاوه برایران باید به تبلیغ در سایر کشورها  بپردازد در کشورهای مختلف همسایه وغیر همسایه مسلمان وغیر مسلمان به تبلیغ دین می پردازد و مشمول مصداق  عنوان مقدس مبلغ دین  می گردد وکار وموضوع به جایی منتهی می شود که رهبر انقلاب اسلامی امام امت احساس  می کنند کسی که می تواند  به عنوان سفیر فرهنگی ومذهبی جمهوری اسلامی در کشورهای همسایه آذربایجان و ترکیه علم تبلیغ را بلند کند این مرحوم بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با بیان این که آیت الله صابری بعد رحلت امام امت نیز مورد اعتماد عمیق مقام معظم رهبری همچنان آن راه را ادامه می دهد گفت: آن عالم ربانی، فردی محبوب،آگاه به زمان ،مبلّغ،متدین،مربی، متعهد به نظام و انقلاب و زمانی که در سنگر خبرگان رهبری مشغول خدمت بود نیز مورد احترام همه قرار داشت.

وی در پایان خاطر نشان کرد: از دیگر امتیازات آن مرحوم این بود که ازعلاقه مندان جدی اهل بیت عصمت وطهارت بود آنچنان جذب و محو اهل بیت(ع)به ویژه سالار شهیدان بود که از جمله کتابهای که تالیف می نماید به نام ادب الحسین (ع) است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha