پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 حجت‎الاسلام والمسلمین محمدی

حوزه/حضرت خدیجه(س) زمانی اسلام را پذیرفت که همه پیامبر(ص) را تکذیب کردند.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد صادق محمدی در گفتگوی با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن تسلیت وفات حضرت خدیجه(س)، گفت: حضرت خدیجه(ص) بانوی فداکار، مؤمن و باکمالاتی بود که توانست در آسمان نبوت و امامت در کنار نبی مکرم اسلام (ص)خوش بدرخشد.

این استاد حوزه افزود: حضرت خدیجه(س) توانست مراتب عالی اخلاقی و نفسی را طی کند و خود را به عنوان الگوی زنان عالم معرفی نماید.

رئیس انجمن اصول فقه حوزه  اظهار داشت: آن بانوی بزرگ شخصیت جهان عرب و از طوایف اثرگذار قریش در جامعه آن روز بود، بطوری که در تجارت زبان نزد عام و خاص بود و همین مسئله باعث شد مردم او را به عنوان چهره تأثیرگذار باور داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی ابراز داشت: حضرت خدیجه(س) زمانی اسلام را پذیرفت که همه پیامبر(ص) را تکذیب کردند.

این استاد حوزه عنوان کرد: آن بانو در مباحث سیاسی مشارکت داشت و حوادث را رصد و تحلیل درست می کرد و تصمیمات به موقعی می گرفت، نمونه آن گرفتار شدن پیامبر(ص) در شعب ابو طالب و یاری و حمایت آن بانوا از پیامبر(ص) خدا بود.

وی اظهار داشت: حضرت خدیجه(س) برای پاسداری و ترویج اسلام ناب، تلاش های فراوانی کرد و اجازه نداد نور حقیقت خاموش شود. بارها سران و قبایل قریش به پیامبر(ص) حمله کردند، ولی این بانو با خود گذشتگی و حمایت بی چون و چرا جلوی همه سران قریش ایستاد و اجازه نداد این دسته از افراد به اهداف خود برسند.

 حجت الاسلام والمسلمین محمدی گفت: دین با از خود گذشتگی و ایثار حضرت خدیجه(س) به مسیر خود ادامه داد تا توانست با مجاهدت های پیامبر(ص) در امر پیام رسانی قله های فکری مردم آن روز را فتح کند و پیام آزادی و عزت را به گوش همه برساند.

40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha