شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تولید ملی / حمایت از کالای ایرانی

حوزه/ عضو مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه علمیه قم تصریح کرد: بی شک توجه توأمان به ظرفیت های داخلی و بین المللی برای رشد و توسعه اقتصادی کشور یک ضرورت است.

حجت الاسلام مجید رضایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با بیان این که تاکید بر اقتصاد مقاومتی و اقتصاد درونزا، مساله یک روز و دو روز کشور نیست و باید همیشه به آن اهتمام داشت، اظهار داشت: هر کشوری که بخواهد به توسعه و پیشرفت دست پیدا کند، باید به طور مداوم توانایی و اقتدار خود را به خصوص در زمینه اقتصاد افزایش داده و مدل هایی ارایه کند که با فرهنگش سازگار باشد و در عین حال، از همه ظرفیت و امکانات بین الملل در مسیر تحقق منافع خود بهره ببرد.

وی با بیان این که ما نیز در زمینه مسایل اقتصادی در عین توجه به ظرفیت های داخل نباید از امکانات بین الملل غافل شویم، گفت: ما باید در عین حال که تاکید بر اقتصاد مقاومتی و استفاده از ظرفیت عظیم نیروی انسانی جوان داشته باشیم، مراقب تحریم ها باشیم و از ظرفیت بین الملل طوری استفاده کنیم که کمترین لطمه را ببینیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه مفید همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که تحقق رشد و توسعه اقتصادی نیازمند همیاری و همدلی همه مردم و مسئولان است، خاطرنشان کرد: این که ما به سبک کشورهای حوزه خلیج فارس، صرفاً متکی به درآمدهای نفتی باشیم، مدل و روش خطایی است بلکه باید همه ظرفیت ها و امکانات داخلی و بین المللی را به منظور تحقق شکوفایی اقتصادی به خدمت بگیریم.

وی همچنین بر لزوم حمایت جدی و عملی از نخبگان تاکید کرد و گفت: امروز یکی از مشکلات ما که منجر به بیکاری بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاهی شده، این است که نظام آموزش و پرورش و نظام آموزش عالی ما توجه چندانی به مساله مهارت آموزی نداشته است و لذا باید از این حیث خود را تقویت کنیم.

این اقتصاددان حوزوی افزود: وقتی به عنوان مثال می خواهیم همه فارغ التحصیلان رشته مهندسی عمران و راه سازی را اشتغال بدهیم، باید بخش خصوصی در فضای امن اقتصادی تقویت شود و حال آن که می دانیم با وجود تلاطم بازار ارز و آشفتگی اقتصادی نه بخش خصوصی داخل و نه بخش خصوصی خارجی چندان رغبتی به کار و سرمایه گذاری ندارد.

وی تاکید کرد: بنابر این به وضوح مشخص می شود که ما نیازمند آرامش و امنیت پایدار در اقتصاد هستیم، چرا که اگر این طور نباشد شاهد فرار سرمایه خواهیم بود؛ لذا باید امنیت و آرامش اقتصادی در کشور مهیا باشد و شرایط را طوری قرار دهیم که بخش خصوصی و نیز سرمایه گذاران خارجی بتوانند در این فضا به کار خود بپردازند.

۳۱۳/۸

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha