یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ |۱۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 26, 2024
سالروز آزاد سازی خرمشهر

حوزه / در عملیات بزرگ «بیت المقدس» به همه ثابت شد که اگر به جای دل بستن به بیگانگان، فقط به خدا توکل کنیم، با حداقل امکانات نیز می توان کارهای بسیار سخت و بزرگ را با کمترین هزینه و بیشترین فایده به موفقیت رساند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»از یزد، سپاه الغدیر استان یزد، و استاندار یزد با صدور بیانیه هایی، فرا رسیدن سالروز حماسه سوم خرداد ماه آزادسازی خرمشهر عزیز را گرامی داشتند.

در بیانیه سپاه الغدیر استان یزد آمده است: خداوند متعال در قرآن کریم فرموده است: «اگر خدا را یاری کنید، خدا شمارا یاری خواهد کرد»، در آن روز پر برکت، رزمندگان اسلام با حداقل امکانات توانستند، دشمن بعثی تا بن دندان مسلح را که از طرف تمام قدرتهای دنیا، به خصوص آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان پشتیبانی می شد، در عملیات بزرگ «الی بیت المقدس» شکست سختی دهند تا بر همه جهانیان اثبات شود که اگر به جای دل بستن به بیگانگان، فقط به خدا توکل کنیم، با حداقل امکانات نیز می توان کارهای بسیار سخت و بزرگ را با کمترین هزینه و بیشترین فایده به موفقیت رساند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: از زمان آن پیروزی بزرگ، این جمله امام خمینی (ره) در گوش همه ملت شریف ایران طنین انداز است که فرمود: «خرمشهر را خدا آزاد کرد» و اگر در مسیر مورد رضایت خداوند حرکت کنیم خرمشهرهای کنونی نیز در عرصه های اقتصادی و دیپلماتیک فتح خواهد شد.

این بیانیه می‌افزاید: امروز نیز که استکبار جهانی به رهبری آمریکا و صهیونیسم جهانی به رهبری اسرائیل، همانند گذشته، در حال اجرای نقشه های شوم خود برای نابودی ملت شریف و مسلمان ایران هستند، همگان باید بدانند که تنها اعتماد به سنت های الهی است که ضامن موفقیت این کشور خواهد بود، همچنان که از اول انقلاب تاکنون بوده است و سوم خرداد یکی از هزاران دلیل تابناک این اعتماد است.

در این بیانیه آمده است: با همه اطمینانی که به مسئولان کشور داریم، از آنها می خواهیم، دچار اشتباه محاسباتی نشوند و به جای اعتماد به سنت های الهی و اعتماد به این مردم شریف انقلابی و توانایی های درونی، به اروپا و آمریکا اعتماد نکنند که در ۲۰۰ سال گذشته، هرچه این کشور ضربه خورده است به دست اروپا و آمریکا بوده و در عمل تفاوت محسوسی میان آمریکا و اروپا وجود ندارد و درش نگرفتن مسئولان از عبرتهای تاریخ ۲۰۰ سال گذشته و انجام دوباره اشتباهات تکرار شده در گذشته، سرانجامی جز افزایش رنج و سختی این مردم شریف، مسلمان و انقلابی جمهوری اسلامی ایران ندارد.

بیانیه محمود زمانی قمی، استاندار یزد به مناسبت آزادسازی خرمشهر:

تاریخ پر تلالو ایران عزیز اسلامی مشحون از رویدادها و واقعه‌های مهم و تاثیرگذاری است که برای همیشه در یادها و خاطره ها باقی می ماند لیکن یوم ا... سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر یکی از عالی ترین نمادهای ایستادگی و رادمردی ملتی است که در اوج مظلومیت در برابر قلدرمأبان تاریخ زمان خویش مردانه ایستاد و عزت و اقتدارش را در پرتو عنایت حضرت دوست و رهبری حکیمانه و شجاعانه امام راحل عظیم الشان(ره) به رخ کشید.

فتح خرمشهر، تابلو درخشان ایثار و نثار انسانهایی الهی است، که درس فداکاری و جانفشانی را از سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدا... الحسین(ع) آموخته و در مکتب عاشورایی و علوی قد کشیده بودند و با بهای خون پاک و مطهر خویش، صحنه‌های غرورآفرینی را رقم زدند. از همین منظر است که رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی(مدظله العالی) در این رابطه می فرمایند: حماسه فتح خرمشهر و عملیات عظیم بیت المقدس، در تاریخ این کشور، خواهد ماند.

اینجانب با گرامیداشت فرا رسیدن حماسه یوم الله سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر، یاد و خاطره همه شهیدان والا مقام هشت سال دفاع مقدس خصوصا سردار رشید اسلام، شهید محمد جهان آرا و همرزمان دلیرش را گرامی داشته و به مقام شامخ آنها ادای احترام می کنم. موفقیت همگان را در پیمودن راه این سروهای بلند آزادی و کرامت از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha