پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام سعید مومنی

حوزه/ معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان کردستان با تاکید بر اینکه روزه تمرین خویشتن داری و مبارزه با هوای نفس است، گفت: در این ماه انسان خود را در مرحله خودسازی و ورع قرار می دهد و با زیرپا گذاشتن خواسته ها و هواهای نفسانی به نوعی تزکیه نفس می رسد.

حجت الاسلام سعید مومنی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، با اشاره به فرا رسیدن ماه پر خیر و برکت رمضان، اظهار داشت: رمضان، ماه برکت و مهمانی خداست و خوشا به حال کسانی که از این ماه بهترین بهره ها را می برند.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان کردستان گفت: رمضان ماه خودسازی و دوری از نفس اماره است. در این ماه انسان نزدیکی خاصی به خداوند متعال پیدا می کند و به همین خاطر است که پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) این ماه را به معنی ماه سوزانده شدن گناهان نامیده است.

حجت الاسلام مومنی با اشاره به این که رمضان و روزه داری نوعی تمرین خویشتن داری است، افزود: در این ماه انسان خود را در مرحله خودسازی و ورع قرار می دهد و با زیرپا گذاشتن خواسته ها و هواهای نفسانی به نوعی تزکیه نفس می رسد.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی های ماه مبارک رمضان و روزه داری صیقل روح آدمی است، روزه گرفتن روح و روان انسان را استوار و قوی می سازد.

این استاد حوزوی ادامه داد: یکی از ابعاد مهم روزه گرفتن، تقویت بعد تقوا و تهذیب نفس در انسان است؛ فرد روزه دار در این ماه خود را مکلف به ادای فرایض دینی و دستورات خداوند می داند.

حجت الاسلام مومنی گفت: یکی دیگر از مزایای مهم روزه داری، بازداشتن انسان از ارتکاب به گناه و بزه است. همچنین یکی دیگر از ویژگی های بارز ماه مبارک رمضان، قبولی ادعیه و دعاهای مسلمین است. خداوند در این ماه دعای روزه داران را اجابت می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha