جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 سید محمد حسین هاشمی تهیه کننده

حوزه/ تهیه کننده و مستندساز حوزوی، توجه به اصل خلاقیت و نوآوری را شرط توفیق برنامه های معارفی سیما دانست.

سید محمد حسین هاشمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: برنامه های مناسبتی تلویزیون در ایام ماه مبارک رمضان به خصوص برنامه های معارفی سیما ، فرصت خوبی برای جذب مخاطب و آشنا کردن او با معارف و آموزه های دینی در مدیوم پرمخاطب تلویزیون است.

وی افزود: با این وجود و تاکیدی که همواره بر مساله مخاطب شناسی و نگاه نوآورانه برای جذب مخاطب به این گونه برنامه ها می شود، متاسفانه گاهی اوقات این هدف مهم آن طور که باید و شاید محقق نمی گردد.

مدیر شرکت یاسین فیلم همچنین گفت: گاهی اوقات احساس می شود که ساخت برنامه ترکیبی تلویزیون دچار تکرار ملال آور شده و کمتر شاهد نوآوری و خلاقیت در آن ها هستیم.

وی افزود: از سویی در سال های اخیر سازمان صدا و سیما به خاطر محدودیت های مالی با مشکل تامین بودجه روبرو بوده و البته باید توجه داشت که برنامه های مناسبتی ماه رمضان به جز ماه عسل و برخی برنامه های معروف دیگر، چندان قابلیت اسپانسرپذیری ندارند چرا که تمرکز اسپانسرها بیشتر روی برنامه های غیرمعارفی است.

هاشمی بیان داشت: به خاطر همین مشکلات مالی برخلاف چند سال اخیر ، مستند سفیران هدایت به جهت نبود بودجه از سوی صدا و سیما تولید نشد.

وی گفت: نکته حایز اهمیت دیگر ناظر به وجود محدودیت ها در تولید برنامه های مناسبتی و معارفی است و در کنارش کمبود عنصر خلاقیت باعث شده که مخاطب شاهد برنامه های تکراری و کلیشه ای باشد و حال آن که ما نیازمند خلاقیت و نگاه حمایتی و باز مسئولان رسانه ملی در این خصوص هستیم.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha