جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بیش از ۲ هزار تماس تلفنی به« تلفن کمک رسانی اسلامی» در انتاریو

حوزه/ یک خط تلفن کمک رسانی اسلامی در استان انتاریو که به سئوالات مسلمانان به ویژه جوانان مسلمان در رابطه با مسائلی چون اسلام هراسی، اعتیاد و مشکلات روانی پاسخ می دهد؛ در سال گذشته بیش از ۲ هزار تماس تلفنی داشته است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از cbc، به گفته یک گروه اسلامی، «خط تلفن کمک رسانی اسلامی» در استان انتاریو در کشور کانادا در سال 2017، بیش از 2 هزار تماس دریافت کرده، رقمی که انتظار می رود در سال جدید میلادی 2 برابر شود.

هما سعیدی مدیر روابط عمومی خط کمک رسانی اسلامی در این رابطه به خبرنگاران، گفت: مردم تماس می گیرند و با مشاور مسلمان درباره مشکلات مختلف صحبت می کنند. فردی که ممکن است شخصا او را نشاسند، اما وی با پیشینه فرهنگی و مذهبی مشابهی نسبت به مسلمانان درک بهتری از وضعیت آنان دارد.

وی گفت: این کار در جامعه کنونی از اهمیت بالایی برخوردار است به ویژه در زمانه ای که جوانان مسلمان در جوامع غربی نسبت به توازن هویت دینی و ملی شان در چالش قرار دارند.

سعیدی می گوید که در یک سال گذشته بیشتر تماس ها توسط جوانان در رده های سنی 21-30 سال گرفته شده اند. به منظور پاسخ دادن به سئوالاتی که جوانان مسلمان دارند، بسیاری مشاوران پرسش های مذهبی دریافتی را به علما و موسسات مذهبی ارجاع می دهند.

به گفته مقامات، تماس های گرفته شده بیشتر پیرامون مسائلی چون فشارهای اجتماعی، اسلام هراسی و اعتیاد بوده است. جوانان مسلمان در انتاریو همچنین برای دریافت کمک در راستای مسائل روانشناسی و معنوی به ویژه در ارتباط با سلامت روانی، اعتقادات دینی و جهت گیری های جنسیتی تماس برقرار کرده اند.

سعیدی که در مرکز اعتیاد و سلامت روان نیز کار می کند، خاطر نشان کرد: مشکلات مرتبط با سلامت روانی همچنان یکی از مشکلات حاد در خانوارهای مسلمان می باشد. تابوهای زیادی در جوامع اسلامی وجود دارند و مشکلات جوانان مسلمان در این حیطه با مشکلات غیرمسلمانان مشابه است. ما درباره آن ها قضاوت نمی کنیم و نظری از خودمان نمی دهیم. وظیفه ما حمایت از جوانان و کمک به مقابله با چالش ها است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha