پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت‌الاسلام‌عبادی دیدار با ستادهای نماز جمعه

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این که زائران ایرانی به عنوان نماینده و سفیر جمهوری اسلامی ایران در سفر حج به حساب می آیند،گفت: آنان بایستی پیام اسلام، انقلاب اسلامی و عدالت را به گوش جهانیان برسانند

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند،حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، شامگاه چهارشنبه در جمع زائرین حج تمتع، در مجتمع توانبخشی حضرت علی اکبر(ع) بیرجند، اظهار کرد: بر کسی پوشیده نیست که مکتب اسلام، دین خدا، مکتب تعلیم و تزکیه است.

وی با بیان این که شاید ما انسان ها با آنچه که باید باشیم، فاصله زیادی داشته باشیم، تصریح کرد: آنچه مسلم است، آن است، که همه آموزش های مربی مساجد و همچنین سخنان ائمه جمعه که برای مردم بیان می‌‌ شود، بر اساس مسائل توحیدی باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ضمن اشاره به سفر حج، خاطرنشان کرد: حج، فریضه ای الهی اجتماعی است، چرا که با اجرای اعمال و هدف مشترک، دل ها به یکدیگر نزدیک می شوند.

حجت الاسلام عبادی از مراسم حج به عنوان نقطه ای برای ایجاد ارتباط بین جوامع اسلامی و مسلمانان یاد کرد و افزود: حج گزاران بایستی با برقراری تبادل و ارتباط بتوانند از بالاترین فضیلت این اعمال بهره مند شوند.

وی ادامه داد: در سفر حج، افراد از سرتاسر جهان در مکه جمع می شوند و حجاج بیت الله الحرام که قبل از سفر حج به گفتن عبارت "ایاک نعبد و ایاک نستعین" مشغول بوده اند، در هنگام تشرف زبانشان به عبارت زیبای "لبیک اللهم لبیک، لبیک لا شریک لک لبیک" مزین می شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ضمن اشاره به اهمیت سفر حج، تبیین‌کرد: به قدری سفر حج و زیارت بیت الله الحرام حائز اهمیت است، که بر اساس آیات و روایات، چنانچه کسی مستطیع شود، ولی حج را انجام ندهد، موقع مردن، با عناوین نصارا و یهودی خطاب می شود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی همچنین سفر حج را نماد عینی وحدت و همدلی مسلمانان دانست و بیان کرد: در واقع حج، بزرگترین تجمع مسلمانان و نماد اتحاد و انسجام آنان در جهان است.

وی با اشاره به وحدت و همدلی در بین کشورهای اسلامی به عنوان یکی از نیازهای اصلی کشور، عنوان کرد: وحدت و همدلی، رمز پیشرفت و موفقیت است و به همین دلیل باید در هر شرایطی به این مهم توجه داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان این که اگر حج، به معنای صحیحش در همه جوامع مطرح بود، مسلمانان این همه مشکل نداشتند، گفت: متاسفانه در بسیاری از جوامع، حج صرفا یک حرکت فیزیکی است.

وی با تاکید بر این که در سفر حج، بایستی پیام عدالت و توحید به گوش جهانیان برسد، افزود: دلیل این امر‌ آن است که در این سفر معنوی آنچه بیش از همه چیز حائز اهمیت است، روح توحیدی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر این که حجاج باید از این سفر معنوی نهایت استفاده را ببرند، اظهار داشت: امیدواریم که حجاج عزیز، قدر توفیق زیارتی که خداوند نصیب شان کرده را بدانند و خودشان را آلوده مسائل خرید و فروش و مسائل متفرقه نکنند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به این که حجاج ایرانی نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در سرزمین وحی محسوب می شوند، ادامه داد:همین موضوع،مسئولیت این عزیزان را سنگین تر می کند.

وی با بیان این که در حال حاضر جهان شرایط خاصی دارد و کفار و مسلمانان در بعضی ممالک دنیا با یکدیگر گلاویز هستند، اذعان داشت: لازم است که حجاج ایران با هوشیاری کامل پیام اسلام و انقلاب را به گوش جهانیان برسانند و از ظرفیت های بسیار خوب این سفر معنوی بهترین استفاده را ببرند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha