جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
انس با قرآن کریم

حوزه/ محفل «انس با قرآن کریم» با حضور طلاب مدرسه علمیه خواهران حضرت سیدالشهدا (ع) یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از یزد، محفل «انس با قرآن کریم» با حضور طلاب مدرسه علمیه خواهران حضرت سیدالشهدا (ع) یزد برگزار شد.

افسانه یاوری، مدیر مدرسه علمیه خواهران حضرت سید الشهدا (ع) یزد با بیان اینکه هرسالی را آغازی است و آغاز سال قمری دگرگونی روح انسان و پاک شدن روح او است و این دگرگونی با ماه رمضان شروع می شود،اظهار داشت: همه کتب آسمانی در این ماه نازل شده است مانند تورات در ششم ماه رمضان بر حضرت موسی (ع)، انجیل دوازدهم این ماه بر حضرت عیسی (ع)، زبور در هجدهم این ماه بر حضرت داوود(ع) و قرآن در بیست و سوم این ماه بر حضرت محمد (ص) نازل شده است.

وی با تاکید براین که انجام مستحبات در این ماه باعث ناامیدی شیطان می شود، افزود: در حدیثی است که در این ماه، ملائکه شبانه روز وظیفه دارند برای روزه دار دعا کنند، لذا نفس انسان عبادت وتسبیح و دعایش مستجاب است.

مدیر مدرسه علمیه خواهران حضرت سید الشهدا (ع) یزد به تدریج خواندن قرآن را طبق آیات قرآن موجب استحکام قلب دانست و گفت: وقتی قلب ثابت و محکم شد، هیچ چیز آرامش آن را برهم نمی زند.

وی صداقت در گفتار را مقدمه ای برای موفقیت انسان بیان کرد و افزود: منشا بسیاری از گناهان زبان است، لذا زیاده گویی موجب پراکندگی و مشغول شدن ذهن می شود و علامه طباطبایی در این خصوص می فرمایند: برای حضور قلب در نماز، اول از زبانت شروع  آن را حفظ کن.

انتهای پیام/313/23ن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha