جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
لطفی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین لطفی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی میراث امام خمینی(ره) است، گفت: این انقلاب امروز بالنده و پویاست و همچنان به راه خودش ادامه می‌دهد و جفا به مقام معظم رهبری، جفا به امام راحل است، امروز کسانی که نام امام(ره) را می‌برند، اما با نائب به‌حق ایشان زاویه دارند از خط امام(ره) خارج اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ایلام، حجت الاسلام والمسلمین محمد نقی لطفی،  در آیین گرامیداشت سالگرد ارتحال امام راحل، در مسجد صاحب‌الزمان (عج) شهر ایلام اظهار کرد: بعد از رسول اکرم (ص) شخصیتی والاتر از امیرالمؤمنین (ع) در تاریخ بشر دیده نشده است.

رئیس شورای حوزه علمیه ایلام بابیان اینکه ایشان تربیت‌یافته مکتب وحیانی و وارث همه پیامبران است، افزود: در ایامی هستیم که ۲۹ قبل بزرگ‌ترین شخصیت را از دست دادیم، امام راحلی که توانست نسخه‌ای کامل از شخصیت امام علی (ع) را عینیت بخشد.

امام‌جمعه ایلام بابیان اینکه امام راحل نسخه عینی و نمادی از رفتار و منش امام علی (ع) بود، تصریح کرد: امام خمینی(ره) شخصیتی عارف، زاهد و سیاست‌مداری بی‌بدیل بود و در عمل به قرآن کریم و سیره اهل‌بیت (ع) توانست به مرحله‌ای از عرفان برسد و عارف بالله شود.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی یادآور شد: امام راحل شخصیتی عرفانی و پهلوانی در عرصه فقه و فقاهت است. مهم‌ترین امتیاز امام(ره) سیاستمداری را با سه واژه انقلابی بودن، انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن توأم کردند.

رئیس شورای حوزه علمیه ایلام بابیان اینکه امام راحل یک انقلابی بی‌بدیل بود و کوچک‌ترین کرنشی در برابر دشمنان نشان نداد، گفت: امام خمینی(ره) محکم و قوی در برابر طاغوت که مزدور نظام سلطه بود، ایستاد و نرمش در برابر دشمن در کارش نبود.

نماینده ولی فقیه در ایلام ابراز کرد: حوادث بسیار خطرناکی در طول عمر بابرکت امام راحل ازجمله جنگ تحمیلی و فتنه‌های بنی‌صدر و شیخ ساده‌لوح روی داد، اما ایشان انقلابی عمل کردند و کوتاه نیامدند و بر مواضع قوی و محکم انقلابی خودش ایستادند و درعین‌حال نسبت به ملت ایران مهربان، با عطوفت و رافت بود و با مظلومان جهان همراه و هیچ‌وقت برای خودش امتیازی قائل نبود.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی با اشاره به پیوند عمیق امام خمینی(ره) با مردم، خاطرنشان کرد: امام راحل با مردم صداقت داشت و توانست انقلاب کند و نظامی بنا بگذارد که نسخه روشنی از حکومت علوی و الگوی مردم ستم دیده و آزادی‌خواه جهان باشد.

امام‌جمعه ایلام با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی میراث امام خمینی(ره) است، افزود: این انقلاب امروز بالنده و پویاست و همچنان به راه خودش ادامه می‌دهد و جفا به مقام معظم رهبری، جفا به امام راحل است، امروز کسانی که نام امام(ره) را می‌برند، اما با نائب به‌حق ایشان زاویه دارند از خط امام(ره) خارج اند.

وی، بیان کرد: خط امام(ره) خط روشنی است و احتیاج به تفسیر و توجیه ندارد، کسانی که با رهبر معظم انقلاب زاویه‌دارند می‌دانند که رهبری کوچک‌ترین ضعفی نسبت با آرمان‌های امام راحل ندارد و راه امام باصلابت و شجاعت رهبری همچنان ادامه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی گفت: امروز یکی از مؤلفه‌های نفوذ دشمن، امام زدایی است، چون می‌دانند که تا زمانی که اندیشه‌های امام راحل که در مقام معظم رهبری متبلور است، ادامه دارد راه به‌جایی نمی‌برند.

رئیس شورای حوزه علمیه ایلام با بیان این که بصیرت در فتنه‌ها کارگشاست و انسان دچار تزلزل نمی‌شود، افزود: امروز همه آحاد جامعه به‌ویژه کارگزاران و مسئولان و جامعه روحانیت با بصیرت باشیم، امام عظیم الشان در دل‌های میلیون‌ها انسان آزادیخواه جای دارد و این همان افکار و اندیشه‌های امام است.

امام‌جمعه ایلام در پایان با تأکید بر لزوم تبیین آرمان‌ها و اندیشه‌های امام راحل برای اقشار مختلف جامعه به‌ویژه نسل جوان، خاطرنشان کرد: باید با پیروی از رهبر معظم انقلاب، پیمان با امام راحل را ادامه دهیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha