سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
امام جمعه پردیسان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین قوامی گفت: امروز دشمن در راستای ناامید کردن ما نقشه هایی کشیده و می کوشد تا مردان، جوانان، پسران، دختران، مادران شهدا، طلاب، دانشجویان و... را ناامید کند و با جنگ ضد امید و یاس، اقتصاد و تحریم و ... ما را درگیر کند، ولی دشمنان بدانند که ملت ما مایوس نمی شوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی، دوشنبه شب در اجتماع مردم شهرستان خوسف، در مسجد جامع این شهرستان در مورد نامگذاری امام به روح الله، اظهار کرد: آقا مصطفی پدر بزرگوار ایشان با تفال به قرآن کریم، نام ایشان را از سوره یوسف انتخاب کردند. روح الله، با تربیت در خانواده ای مومن توانست از بهترین افراد زمان خود شود، مردی از جنس اولیای الهی که در عصر حاضر توانست نه تنها ایران بلکه جهان را متحول کند.

وی  درباره اعتماد حضرت امام خمینی (ره) به مردم،خاطرنشان کرد: در 15 خرداد 42، امام خمینی(ره) با تکیه بر مردم نهضت خویش را شروع کرد و در ادامه در سال 57 با استقبال میلیونی مردم وارد ایران شد و انقلاب به پیروزی رسید.

رئیس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی با اشاره به این که تاریخ زمان رسول الله(ص) در عصر حاضر تکرار شد، یادآور شد: رسول خدا (ص) 10سال جنگ را در مدینه تجربه کردند و امام راحل(ره) نیز در ابتدای پیروزی انقلاب حدود دو سال نزاع، درگیری ها و ترورهای داخلی و هشت سال جنگ و دفاع مقدس را تجربه کردند.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی در خصوص وضعیت امروز ایران پس از 29 سال از ارتحال امام (ره)در جهان، خاطرنشان کرد: امروز با رهبری پیامبرگونه رهبر معظم انقلاب و تربیت فرزندانی مثل سردار سلیمانی، سنگرهای کلیدی جهان از عراق گرفته تا لبنان در دست ماست .

وی عنوان کرد: امروز دشمن در راستای ناامید کردن ما نقشه هایی کشیده و می کوشد تا مردان، جوانان، پسران، دختران، مادران شهدا، طلاب، دانشجویان و... را ناامید کند و با جنگ ضد امید و یاس، اقتصاد و تحریم و ... ما را درگیر کند، ولی دشمنان بدانند که ملت ما مایوس نمی شوند.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با اشاره به انتخاب امام خامنه ای به عنوان رهبر فرزانه انقلاب، ابراز کرد: پس از ارتحال امام(ره)، یک بار دیگر دشمنان مایوس و ناامید شدند، چرا که با لطف الهی و انتخاب شایسته اعضای خبرگان رهبری بهترین فرد انتخاب شد و مهمتر این که حضور قریب به 11 میلیونی در مراسم تشیع امام(ره) بی نظیر بود و بر ناامیدی دشمن افزود.

وی در پایان از همه مردم دعوت کرد در راهپیمایی روز جهانی قدس حضور پرشوری داشته باشند و یک بار دیگر دشمنان و صهیونیست ها را ناامید و شعار امام راحل(ره) در مورد محو آنها از روی زمین محقق شود.

حجت الاسلام حامد شاهبیکی امام جمعه خوسف نیز در این مراسم با تسلیت ایام شهادت مولی الموحدین حضرت علی (ع) و سالگرد امام راحل(ره) از حضور همه اقشار تقدیر کرد و اظهار داشت: همه ما مدیون امام راحل(ره) و شهدای انقلاب هستیم و بایستی آرمان های نظام را حفظ کنیم و به نسل آینده بسپاریم.

گفتنی است که مداحی نوفرستی مدیر کل حج و زیارت خراسان جنوبی از دیگر برنامه ها بود.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha