پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام و المسلمین محمد سعیدی

حوزه/ عضو هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب گفت: امسال باید همچون سال های گذشته همه در کنار هم در راهپیمایی روز قدس شرکت کنیم و با آرمان های امام راحل و رهبری عظیم شان بیعت دوباره ای ببندیم تا به گفته ای رهبر معظم انقلاب در آینده شاهد نابودی کامل اسرائیل از صحنه روزگار باشیم.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»،حجت الاسلام و المسلمین محمد سعیدی با اشاره به روز جهانی قدس گفت: مبدع روز قدس امام امت است و حضرت امام این روز را به این دلیل روز قدس اعلام کردند که روز مبارزه ملی با استکبار و صهیونیسم غاصب در سراسر عالم اسلام است.

عضو هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم  افزود: هدف امام به تاسی از اجداد و پاکان است روش و منش او متاسی سیره عملی امیرمومنان علی علیه السلام است که با هدف مبارزه با ظالم و دفاع از مظلوم صورت می گیرد.

 وی یادآور شد: دغدغه مبارزه با ظالم و دفاع از مظلوم از انگیزه های اصلی قیام امام برای حفظ اسلام و نظام جمهوری اسلام از دست دشمنان اسلام بوده است.

 حجت الاسلام و المسلمین سعیدی خاطر نشان کرد: آن زمانی که امام راحل، روز جمعه آخر ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس اعلام کردند، امت های اسلامی در اقصی نقاط عالم این کار ارزشی را از امام یاد گرفتند که اگر بخواهند بر سلاطین و پادشاهان زورگو و سرمداران حکومت های فاسد پیروز شوند، باید با با ظلم مبارزه و از مظلوم دفاع کنند.

 وی تصریح کرد: دغدغه امام راحل این بود که اسلام واقعی باید در برابر اسلام آمریکایی ترویج شود، زیرا دشمنان اسلام به دنبال مخدوش کردن چهره واقعی اسلام بودند؛ از همین جهت بود که ندای دفاع از مظلوم و مبارزه با ظلم را در جهان سر دادند.

 عضو هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب گفت: امروز منطقه و جامعه گرفتار افراد کج اندیش  شده است که با ظاهر اسلامی دست در دست سفره صهیونیست داده و همفکر با افکار پلید اسرائیلی هستند؛ اگر اهداف امام راحل در جامعه اسلامی عمل می شد؛ امروز چنین گرفتاری ها را در جهان شاهد نبودیم.

 وی افزود: امسال باید همچون سال های گذشته همه در کنار هم در راهپیمایی روز قدس شرکت کنیم و با آرمان های امام راحل و رهبری عظیم شان بیعت دوباره ای ببندیم تا به گفته ای رهبر معظم انقلاب در آینده شاهد نابودی کامل اسرائیل از صحنه روزگار باشیم.

 حجت الاسلام والمسلمین سعیدی به برخی شبهات مبنی بر حمایت مردم ایران از فلسطینیان اشاره کرد و گفت: دفاع از مردم مظلوم فلسطین برای همه مسلمانان ضروری است؛ زیرا ائمه معصومین علیهم السلام به ما آموخته اند که همیشه باید از مظلوم دفاع و علیه ظالم قیام کرد و این حکم الهی هرگز مرز خاصی نمی شناسد هر جا ظالم باشد باید علیه آن قیام کرد و هر جا که مظلومی بود باید از آن دفاع کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha