جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ مراسم احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در مدرسه علمیه امام کاظم(ع)

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به فساد اخیر در یکی از مدارس تهران، این حادثه را ریشه در استفاده از فضای مجازی مسموم دانستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله مکارم شیرازی بامداد چهارشنبه 16 خردادماه در مراسم سحرگاهی واحیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در مدرسه امام کاظم(ع) با ذکر این مطلب که باید در فکر جوانانمان باشیم گفتند: دشمن، برای جوانان ما دام ها پهن کرده است؛ این مساله از این جهت است که در تمام صحنه ها، جوانان در خط اول هستند؛ جنگ تحمیلی را جوانان ما به پایان رساندند؛ در روز قدس نیز اکثرا جوانان ستند که در صحنه حاضرند؛ دشمن نیز می خواهد این ها را از بین ببرد و به همین جهت سعی می کند که عقاید آنها را سست کنیم.

معظم له بیان کردند: اخیرا شنیدیم که در یکی از مدارس تهران، کارهای غیر اخلاقی در خصوص برخی از بچه ها و فرزندان این مملکت انجام شد؛ از کجا به این افراد این مسایل را یاددادند؟ قطعا از همین فضاهای مجازی لعنتی این کار انجام شده است.

ایشان گفتند: بر اساس گفته خودشان با همان صحنه های مستهجن فضای مجازی این کار انجام شده است ولی بازهم برخی مسئولین می گویند که نمی توانیم از فضای مجازی صرفنظر کنیم؛ دیروز محصولش در کازرون و آشوبی که در شهر دیگر شد دیدیم و در روز دیگر باید در دادگاه ها حضور یابیم و ببینیم که ریشه طلاق ها را در فضای مجازی ببینیم؛ چرا برخی این همه مفاسد را می بینند ولی بازهم طرفداری می کنند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با ذکر این مطلب که فضای مجازی سالم خوب است اظهارکردند: باید فضای مجازی که علوم و دانش ها و اشعار و تفریحات و... باشد را تامین کنند ولی نه این فضای مجازی که صهونیست ها ایجاد کردند و مملو از توهین به ائمه هدی و صحنه های مستهجن و آشوب های سیاسی و.. است؛ جالب است که همه می دانند که سررشته این مسایل از کجاست و هدف آنها چیست.

ایشان گفتند: جوانان نیز باید به فکر خود باشند زیرا دشمن می خواهد نیروی شما را به هدر بدهد؛ جوانانی که تاریخ اندلس را نشنیدند باید آن را مطالعه کنند؛ بخشی از اسپانیا، اندلس نام دارد که مسلمانان وارد آن منطقه شدند ولی مسیحیان با یک نقشه در مقابله مسلمانان ایستادند.

معظم له افزودند: سرمایه گذاری مسیحیان روی بزرگان نبود زیرا آنها در دامان جهاد وشهادت بزرگ شدند به همین دلیل روی جوانان سرمایه گذاری کردند؛ ایجاد رابطه به دختران مسیحی و شراب های مجانی در اخیتار جوانان مسلمانان قرار گرفت و سپس با شبهاتی که در ذهن آنها شکل گرفت، این نسل با یک حمله از بین رفتند و این کار نیز انجام شد و این گروه نیز به موفقیت رسید؛ نگذارید آن تجربه تکرار شود.

این مرجع تقلید یادآورشدند: این سند 2030 و فضای مجازی تکرار آن تجربه است؛ این رسانه های فاسد نیز تکرار آن تجربه است؛ راه نجات نیز حرکت به سایه تعلیمات اسلام و فرهنگ قران و نهج البلاغه امام علی(ع) است.

ایشان افزودند: نهج البلاغه نیز در بردارنده همه سخنان امام علی نیست؛ تمام گفته های صحابه پیامبر اندازه یک خطبه نهج البلاغه نیست؛ افتخار میکنیم که پیروبزرگی هستیم که فرمان مالک اشترش به تمام سخنانی که تمام صحابه دارند برتری دارد؛ چه سندی از این واضح تر؛ جملات قصار مملو از حکمت و خطبه های تکان دهنده و جالب است که امام علی در هر خطبه صحنه هایی را نشان می دهد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به روایتی از امام علی(ع) در خصوص دنیا گفتند: ایشان ما را با نگاهی زیبا به دنیا دعوت می کنند و می فرمایند که دنیا محل نزول وحی است و دنیا محل تجارت بندگان خدا است.

ایشان افزودند: مثل کارهای نیک به سان دانه گندم است که در زمینه آماده دنیا کاشته ایم و با کاشت یک دانه هفت صد دانه برداشت می کنیم؛ این پاداش برای برخی انسان ها چند برابر است؛برخی افراد در خصوص این مساله شک و تردید داشتند که آیا از یک دانه چندده دانه بر می آید؟ سالها بعد در جنوب بوته گندمی رویید که دارای  5هزار دانه است؛ کسانی که این حساب الهی را باور ندارند فکر می کنند که این مساله از باب مبالغه است.

این مرجع تقلید بیان کردند: عنصر دیگر در خصوص دنیا این است که دنیا، خود، یک دانشگاه است؛ هر روز یک کشف علمی تازه ای در دنیا انجام می شود و انسان با این کشفیات به این نتیجه می رسد که خالق این عالم چه عظمتی دارد.

معظم له اظهارکردند:چشمه دهان انسان در شبانه روز دو لیتر آب را به بدن باز می گرداند و حتی یک لحظه نیز از حرکت باز نمی ایستد؛ با مشاهده این گوشه کوچک از معجزات الهی آیا نمی توانیم این دنیا را دانشگاه بدانیم؟

ایشان افزودند: دنیا، دارالموعظه و دنیای پند و اندرز است؛ کاخ ها و آثار شاهان و ... دار موعظه است زیرا نشان می دهد که آن جلال و جبروت چگونه از بین رفت و تنها اشیای آنها باقی ماند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: امام علی(ع) بیان فرمودند که باید از این دریچه به دنیا بنگرید و اصلاح شوید نه اینکه فریفته دنیا شوید؛ همه ما سرمایه دارانی هستیم که به این دنیا آمدیم؛ اموال وافکار ما یک مجموعه است که نام آن را دنیا می نامیم؛ اگر از این سرمایه استفاده کنیم بهترین سرنوشت را خواهیم داشت و اگر نداشته باشیم قطعا مشکل خواهیم داشت.

این مرجع تقلید اظهارکردند: فردی بیان کرد که یک ساعت از دنیا را به آخرت ترجیح می دهم زیرا آخرت دارالحسرت است زیرا کسانی که کار خوب انجام می دادند حسرت می خورند که چرا بیشتر نکردند ولی کسانی که گناه کردند نیز حسرت می خورند که چرا بهتر نبودند.

ایشان گفتند: قطره ای اشک در شب قدر دریاهای آتش را خاموش می کند؛ یک آه شخص بیدار دل از سرتوبه گناهان بسیاری از مردم را پاک می کند ولی در آخرت دیگر شب قدری نیست که بتوان جبران مافات کرد؛ بنابراین باید از این زاویه به دنیا نگاه کنیم که این سرمایه هایی که داریم، بیخود از دست ندهیم.

معظم له بیان کردند: در روز قیامت از چند چیز از انسان سوال می شود که اول، ساعات عزیز عمر را در چه جهت فانی کردی و همچنین جوانی خود را در چه راهی از دست دادی و همچنین مالت را از چه راهی به دست آوردی و در چه جهت خرج کردید؛ اگر کسی جواب این سوالات را ندارد باید بیدار شود و باید بگوید که عمر ما در عشق محمد و آل محمد(ص) و علی ابن ابیطالب و جوانی ما در مسیر عشق به امام حسین(ع) سپری شد و مال مان را از راه حلال و در جهت خدمت به خلق صرف شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha