سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد

حوزه/ حضور باشکوه و حماسی همه آزادیخواهان و مسلمانان در راهپیمایی روز جهانی قدس همه محاسبات و معادلات رژیم صهیونیستی و آمریکا را در اشغال قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و یهودی سازی آن در هم می شکند

حجت الاسلام والمسلمین محمد کارگر شورکی مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد در گفتگوی با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد، با آرزوی قبولی طاعات و عبادات مسلمانان در ماه مبارک رمضان، آخرین جمعه ماه مبارک و راهپیمایی این روز را رزمایش امت اسلام و آزادیخواهان جهان علیه رژیم کودک کش و اشغالگر قدس نامید.

وی در پاسخ به این سؤال که ارزیابی شما نسبت به راهپیمایی «بازگشت به فلسطین» چیست؟ با یادآوری تحولات اخیر در فلسطین اظهار کرد: 10 هفته متوالی است که راهپیمایی حماسی فلسطینیان در بازگشت به سرزمین مادری خود آغاز شده و با حمله مستقیم نظامیان صهیونیستی و موشک باران صهیونیست ها مواجه شده است که تاکنون بیش از 120 نفر طی هفته های اخیر در این راهپیمایی  در نوار غزه که 12 سال پیاپی در محاصره اسرائیلیان است، به شهادت رسیده اند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد افزود: این راهپیمایی فلسطینیان در اعتراض و ابراز انزجار از تصمیم ترامپ رئیس جمهور آمریکا نسبت به اعلام انتقال پایتخت اسرائیل به قدس آغاز شد و فلسطنیان که قرار بود این راهپیمایی را تا روز جهانی قدس ادامه دهند، اکنون بر مواضع خود پافشاری می کنند و تا رسیدن به نتیجه نهایی بر استمرار این راهپیمایی  برای بازگشت به سرزمین خود بر اساس قطعنامه شورای امنیت تأکید دارند.

حجت الاسلام و المسلمین کارگر شورکی تصریح کرد: طی هفته اخیر در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در مرز فلسطین و نوار غزه شاهد پاسخ موشکی حماس به متجاوزان صهیونیستی هستیم که به عنوان حق طبیعی مردم فلسطین در دفاع از خود به شمار می رود.

*چشم جهانیان نسبت به جنایات صهیونیست ها باز شد

وی ادامه داد: راهپیمایی بازگشت بنا به دیدگاه کارشناسان، چشم جهانیان را به روی جنایات اسرائیل و نیز حق مسلم فلسطینیان در بازگشت به سرزمین خود و نیز نسبت به آوارگی هزاران نفری فلسطینیان گشوده است و راهپیمایی روز جهانی قدس هم علاوه بر حمایت از این حرکت جهادی، در بازپس گیری قدس و خاک فلسطین، اتحاد مسلمانان جهان را نسبت به مسأله فلسطین به گوش جهانیان می رساند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، در خصوص اهمیت روز جهانی قدس اذعان کرد: 39 سال از فرمان تاریخی امام خمینی(ره) در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با عنوان روز جهانی قدس می گذرد و اکنون اهمیت پیشبینی های امام راحل در نامیدن این روز به عنوان روز جهانی قدس برای همه جهان اسلام بیش از گذشته نمایان می شود و در واقع روز قدس روز بازپس گیری قدس بر اساس آرمان زنده و جاوید امام خمینی(ره) خواهد بود.

*وتوی پیش نویس قطعنامه ضد صهیونیستی توسط آمریکا

حجت الاسلام و المسلمین کارگر شورکی، در پاسخ به سؤال دیگری در مورد اهداف وتوی پیش نویس قطعنامه ضد صهیونیستی اخیر در شورای امنیت سازمان ملل بیان کرد: در این هفته که منتهی به روز جهانی قدس است علاوه بر تشدید جنایات رژیم صهیونیستی در مرز فلسطین برای عدم ورود راهپیمایان به فلسطین، شاهد وتوی پیش نویس قطعنامه ضد صهیونیستی در شورای امنیت هستیم. پیش نویس از سوی کویت ارائه شده و خواستار محافظت از مردم فلسطین در کرانه باختری و نوار غزه شده بود، اما توسط آمریکا وتو شد و از سوی نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل یک پیش نویس قطعنامه  ضد فلسطینی در حمایت از جنایات اسرائیل در نوار غزه جایگزین آن شده است.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا رسانه ای شدن مواضع عربستان در حمایت از رژیم صهیونیستی بیشتر شده است؟ گفت: برخی کشورهای مرتجع عربی و به اصطلاح مسلمان از جمله عربستان نه تنها از رژیم صهیونیستی اعلام برائت نمی کنند، بلکه با حمایت مالی شریک جنایات این رژیم در به خاک و خون کشیده شدن مردم مظلوم فلسطین هم هستند.

*عربستان حامی دولت غاصب اسرائیل

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، ابراز تأسف کرد: در حالی که کشورهای عربی از جمله عربستان که باید به عنوان یک کشور مسلمان حامی فلسطین باشند، از سوی بن سلمان، اسرائیل به رسمیت شناخته می شود و حتی خواهان صلح فلسطین و اسرائیل به بهانه نفع رساندن به کشورهای شورای همکاری خلیج فارس است و حتی بن سلمان کشور ایران و حزب الله لبنان را همردیف گروههای تروریستی منطقه از جمله قاعده و داعش می داند تا باعث فریب افکار عمومی مسلمانان و رسانه های دنیا و مخفی کردن دست های پشت پرده خود در حمایت از قاعده و داعش شود.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی تصریح کرد: امسال روز جهانی قدس در حالی برگزار می شود که برخی از کشور های اسلامی منطقه هم از جمله سوریه، یمن و بحرین مورد تهاجم دولت های دست نشانده آمریکا و اسرائیل از جمله عربستان قرار دارند.  

*اهمیت و ضرورت برگزاری روز جهانی قدس در جهان اسلام

وی در پاسخ به اینکه مواضع دیگر کشورهای منطقه در خصوص مسأله فلسطین چگونه است؟ اظهار کرد: وقتی کشورهای عربی به دنبال عادی سازی روابط خود و به رسمیت شناختن غده سرطانی جهان اسلام و منطقه هستند، اهمیت روز جهانی قدس بیش از پیش نمایان می شود و متأسفانه تغییر مواضع برخی دولت ها از جمله ترکیه که قبلا دارای مواضع ضد اسرائیلی بوده اند ولی اکنون با به رسمیت شناختن اسرائیل خواستار عدم تشکیل دولت فلسطین هم هستند؛ روز جهانی قدس باید به جهانیان ثابت کند که هنوز آرمان آزادی فلسطین که 55 سال پیش از ابتدای نهضت امام خمینی(ره) مورد تأکید قرار گرفت هنوز زنده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد خاطر نشان کرد: حضور باشکوه و حماسی همه آزادیخواهان و مسلمانان در راهپیمایی روز جهانی قدس همه محاسبات و معادلات رژیم صهیونیستی و آمریکا را در هم می شکند و مردم مسلمان جهان در این راهپیمایی ثابت می کنند که اختصاص بخشی از خاک مردم فلسطین به اسرائیل و نیز اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل خواست امت اسلام نیست و و همدستی برخی کشورهای عربی منطقه به صهیونیست ها را افشا می کند.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی تأکید کرد: اکنون حمایت از مردم فلسطین و حق مسلم و ثابت فلسطینیان نسبت به خاک فلسطین  و نیز قدس به عنوان اولین قبله مسلمانان جهان به یک آرمان تبدیل شده است و انزجار از جنایات اسرائیل  کودک کش و اشغالگر از سوی آزادیخواهان غیر مسلمان و حتی برخی فعالان یهودی ساکن شهرک های صهیونیستی و یا در قلب اروپا هم اعلام می شود و خواهان خروج اسرائیل از خاک فلسطین و محکومیت جنایات آنان توسط مجامع بین المللی هستند.

انتهای پیام/313/47

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha