جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
روز قدس

حوزه/ حضور در راهپیمایی روز قدس نه صرفاً یک حرکت نمادین و اقدامی شعاری بلکه راهبردی مهم در دفاع از مظلوم و مبارزه با ظلم و ظالم است؛ آن چنان که حتی برای دفاع از امنیت و منافع کشورمان نیز ما باید در این راه استوار باقی بمانیم

به گزارش خبرگزاری حوزه، وقتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حدود چهار دهه پیش، در اقدامی ماندگار و بس تأثیرگذار، واپسین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس و موعد حمایت همه جانبه از آرمان قدس شریف اعلام کردند، شاید کمتر کسی فکرش را هم می کرد که بعد از گذشت این زمان و با وجود حمایت های بی دریغ نظام سلطه از غاصبان صهیونیست، رژیم عنکبوتی اسراییل ، این چنین دچار ضعف و سستی شده باشد؛ ضعفی که به تعبیر رهبر معظم انقلاب البته در کنار اصل ناپایداری ظلم و ستم، باعث خواهد شد کمتر از بیست و پنج سال دیگر شاهد فروپاشی کامل این رژیم مجعول باشیم.

امام خمینی (ره) با اشاره به این که روز قدس باید مبدأ بیداری و هوشیاری اسلامی باشد، تصریح می کند:" روز قدس، روزی است که باید سرنوشت ملت های مستضعف معلوم شود، باید ملت های مستضعف اعلام وجود بکنند در مقابل مستکبرین"

نیم نگاهی گذرا به حدود 7 دهه ای که از زمان تشکیل رژیم نامشروع صهیونیستی در پرتوی خیانت تاریخی بریتانیای کثیف می گذرد، نشان می دهد در طول این مدت نسبتاً طولانی، تحولات بسیاری حول محور قدس و فلسطین رخ داده اما هنوز هم بیت المقدس عزیز در اشغال چکمه پوشانی است که به دروغ مدعی پیروی از راه و رسم موسی کلیم الله (ع) هستند؛ در هفته های اخیر نیز که شاهد راهپیمایی بازگشت فلسطینینان به خصوص از سوی اهالی غزه هستیم، دنیا نظاره گر این بوده که چگونه اسراییلی ها در سایه سکوت خفت بار مجامع جهانی حقوق بشری، مردم مظلوم فلسطین را به جرم بازگشت به سرزمین آبا و اجدادی شان به شهادت رسانده اند.

هر چقدر که ظلم و ستم غاصبان صهیونیست بیشتر و بیشتر شود اما نباید از تحقق سنت الهی غافل شد که در نهایت حق ماندنی و باطل رفتنی است و ما به امید محو غده سرطانی اسراییل از منطقه ، روز جمعه بار دیگر دوشادوش یکدیگر، به خیابان ها آمده و یکپارچه به آوار خشم و نفرت بر سر مستکبرین و ظالمین تبدیل خواهیم شد.

گذشته از بُعد بین المللی و جهانی مساله قدس و فلسطین و لزوم یاری مظلوم و مقابله با ظالم بر اساس فرمایش معروف حضرت امیر(ع) به عنوان یک تکلیف شرعی و انسانی، بحث فلسطین برای کشور ما از حیث منافع ملی نیز حایز اهمیت است؛ آن چنان که رهبر معظم انقلاب شهریورماه سال 90 در دیدار اساتید دانشگاه ها به همین مساله اشاره کرده و فرمودند: "روز قدس پشتوانه‌ی امنیت کشور ما هم هست. این را همه‌ی آحاد مردم عزیز ما بدانند؛ هر یک نفری که روز قدس توی خیابان می‌آید، به سهم خود دارد به امنیت کشور و امنیت ملت و حفظ دستاوردهای انقلابش کمک میکند. روز قدس روز بزرگی است، روز مهمی است."

ایشان البته در سخنرانی خویش در حرم مطهر رضوی در فروردین ماه سال 75 تاکید کردند:" امروز در رأس دشمنان خارجی این ملت - که مبارزه اصلی سیاسی خارجی ما در دنیا با اوست - رژیم فاسدِ غاصبِ خبیثِ صهیونیستِ حاکم بر فلسطین اشغالی و پشت سر او، رژیم ایالات متّحده امریکاست. ایالات متحده امریکا با آن عرض و طول و با آن پیشرفتهای علمی و یک کشور و ملت بزرگ، بازیچه دست صهیونیستها شده است؛ مثل غولی که افسارش دست یک سگ است و هر جا میخواهد، او را می‌برد! "

سکاندار حکیم و بیدار انقلاب همچنین در خطبه های نماز عید سعید فطر سال 88 تصریح کردند: "روز فریاد رسای مسلمانان علیه سرطان کشنده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی صهیونیزم است که به وسیله‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی دست متجاوز اشغالگران، مداخله کنندگان، قدرتهای استکباری به جان امت اسلامی افتاده است. روز قدس چیز کوچکی نیست. روز قدس یک روز جهانی است. یک پیام جهانی هم دارد. نشان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهنده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی این است که امت اسلامی اولاً زیر بار ظلم نم یرود، ولو این ظلم از پشتیبانی بزرگترین و قدرتمندترین دولتهای عالم برخوردار باشد."

به هر صورت آنچه مهم است این که حضور در راهپیمایی روز قدس نه صرفاً یک حرکت نمادین و اقدامی شعاری بلکه راهبردی مهم در دفاع از مظلوم و مبارزه با ظلم و ظالم است؛ آن چنان که حتی برای دفاع از امنیت و منافع کشورمان نیز ما باید در این راه استوار باقی بمانیم؛ آری به تعبیر بت شکن قرن، خمینی کبیر" تا مبارزه هست ما هستیم".

سید محمد مهدی موسوی

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha