پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
محمد سعیدی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سعیدی، گفت: اجرای برنامه FATF، تبعات خطرناکی برای امنیت ملی و منافع ملی کشور در پی خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین محمد سعیدی، در گفت وگویی در واکنش به طرح(FATF) در مجلس گفت: نمایندگان باید نسبت به این موضوع حساسیت نشان دهند و نگذارند تجربه تلخ برجام باردیگر تکرار شود.

 عضو هیئت رییسه مجمع نمایندگان طلاب افزود: دولت از ابتدا معتقد بود در صورت تحقق مطالبات از جمله تصویب لوایح چهارگانه  مورد اشاره، موانع همکاری بانک های خارجی با ایران در شرایط پسابرجام برطرف خواهد شد.

 وی خاطر نشان کرد: بعد از حدود دو سال از اجرای برنامه اقدام و تعلیق ایران از لیست سیاه، وضعیت واقعی ما در عرصه اقتصادی و همکاری بانکی، علی القاعده باید بهتر می شد؛ اما مشاهده می کنیم بانک های چینی، ترکیه ای و صرافی های امارتی که قبلا با ما همکاری می کردند، امروز همکاری خود را محدود کرده اند.

 حجت الاسلام و المسلمین سعیدی ادامه داد: بنابراین لزوما همکاری با (FATF) منجر به بهتر شدن وضعیت همکاری بانک های خارجی نمی شود و مسئله اصلی عدم همکاری بانک های خارجی با ایران، لیست سیاه گروه ویژه اقدام مالی نیست، بلکه ساختار تحریم های فراسرزمینی آمریکا و جریمه های سنگین این کشور باعث عدم همکاری بانک ها با ایران می شود.

 وی افزود: اجرای برنامه (FATF)، تبعات خطرناکی برای امنیت ملی و منافع ملی کشور در پی خواهد داشت، چرا که اجرای کامل برنامه اقدام، باعث تولید اطلاعات دقیق درباره افراد و نهادهای تحریمی و نهادی پوششی آن ها و انتشار این اطلاعات شده و موجب افزایش شکنندگی اقتصادی ایران در مقابل تحریم های آمریکا می شود.

 عضو هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم گفت: آنچه مهم است، دولت، مجلس همه باید به فکر این باشند که دغدغه های رهبر معظم انقلاب در روابط خارجی در رابطه با کشورهای خارجی صورت می گیرد، مدنظر باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha