جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دشواری تبلیغ دین

حوزه / معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: «شناخت دین ، تبلیغ، ترویج و عرضه آن به مردم» با شیوه های جدید از وظایف امروز طلاب و روحانیون است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام هادی امامی، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد صبح امروز در جمع اساتید مدرسه علمیه معصومیه(س) یزد با اشاره به آیه ۱۲۲ سوره توبه «و ما کان المؤمنون لینفروا کافة فلو لانفر من کل فرقة منهم طائفة لیتفقهوا فی الدین...» گفت: وظیفه امروز طلاب شناخت دین ، تبلیغ و ترویج آن به مردم با شیوه های مختلف است.

وی یکی از علت های اصل دین گریزی جوانان را عدم باور و حسن به زندگی بهتر با دیندار بودن دانست و افزود: ما در مجموعه حوزه به این باور رسیده ایم که دین، علاوه بر اهمیت دادن به آخرت، به دنیای انسان ها نیز توجه دارد، چرا که دین برای دنیاست که آخرت را می سازد و این چیزی است که ما از آن غافل شدیم و به همین دلیل گرایشات مردم به دین کم شده و احساس نمی کنند با دین بتوانند خوشبخت شوند و به آرزوها و آرمان های خود در زندگی برسند.

حجت الاسلام امامی با تاکید بر اینکه دین، رونق زندگی و مجموعه روش هایی است که خداوند برای سعادت و بهتر زندگی کردن مردم، تنظیم کرده، وظایف اساتید حوزه را سنگین برشمرد و بیان کرد: اساتید هم باید دین را عمیق شناخته و هم در شناساندن دین به طلاب تلاش کنند.

وی گفت با بیان اینکه انسان ها اگر با مشکلات دست و پنجه نرم کنند، طبیعتا تبدیل به انسانهای پیشرفته با آرمان های بزرگ می شوند، افزود: خدا و پیامبر اکرم (ص) قبل از پرداختن به آخرت مردم به دنیای آنها توجه داشته و در چند مرحله برای بی نیاز کردن مردم و ریشه کن کردن فقر از جامعه و بالا بردن سطح معیشتی مردم دستورات و برنامه هایی ارائه کرد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: دین باید خوب شناخته شود و وظیفه اساتید شناساندن دین به طلاب برای عرضه به مردم در سطح جامعه است.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha