جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام زمانی

حوزه/ مسئول دفتر اجتماعی، سیاسی حوزه های علمیه تصریح کرد: مطالبه گری حوزه از مسئولان به معنای عداوت و دشمنی با آن ها نیست بلکه هدف تلاش برای حل مشکلات کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن زمانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به اهمیت مطالبه گری از مسئولان و نهادهای نظام در انجام وظایف خود به ویژه با توجه به لزوم تقویت جهت گیری های انقلابی در این خصوص اظهار داشت: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند حوزه مادر نظام اسلامی است و لذا نمی تواند نسبت به وضعیت و شرایط فرزند خود بی تفاوت باشد.

وی افزود: از این رو دغدغه مندی نهادها و تشکل های حوزوی همچون مجمع عمومی جامعه مدرسین، مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه، بسیج اساتید حوزه و نیز تشکل اساتید سطوح عالی حوزه که در ماه مبارک رمضان نیز اقدام به برگزاری همایشی کردند، در راستای اصلاح امور کشور و ارایه دلسوزانه راهکارهایی برای برون رفت از مشکلات است.

این استاد و محقق حوزوی همچنین با تاکید بر این که ورود اساتید و نخبگان برجسته حوزه به مسایل مهم و چالش دار کنونی انقلاب و نظام اسلامی نشان از زنده و پویا بودن حوزه است، گفت: باید توجه داشت که مراد از مطالبه گری، عداوت و دشمنی نیست بلکه انتظار و توقع دینی و انقلابی است که روحانیت موظف است خواسته های دینی و انقلابی خود را از مسئولان نظام و دولتمردان ابراز کند و از آن سو مسئولان نظام نیز باید به این مطالبات توجه کنند و در مقام رفع ایرادات و مشکلات برآیند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر گذشته از بحث اقتصاد و معیشت مردم که به هیچ وجه وضع مناسبی ندارد، مسایل بین الملل مثل برجام و روابط بین المللی کشورمان دارای اهمیت و حساسیت است، ضمن آن که موضوعات فرهنگی و اخلاقی نیز نباید مورد غفلت قرار گیرند.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha