پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
عبادی

حوزه/ نماينده ولی‌فقيه در خراسان جنوبی گفت: برگزاری کنگره ملی ۲ هزار شهید خراسان جنوبی یک جریان‌سازی فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، پیش از ظهر امروز در ديدار با جمعي از اعضاي دبيرخانه كنگره ٢ هزار شهيد استان خراسان جنوبي، اظهار داشت: برای موفقیت در برگزاری کنگره ملی ۲ هزار شهید خراسان جنوبی نیاز است که مردم حضور فیزیکی، ذهنی و همچنین مادی داشته باشند و راه رسیدن به این موضوع ایجاد انگیزه است که اگر موفق شوید انگیزه ایجاد کنید، در همه اینها موفق خواهید بود.

نماينده ولی فقيه در خراسان جنوبی با بیان اینکه ظرفیت های زیادی برای کار در برگزاری کنگره ملی ۲ هزار شهید خراسان جنوبی وجود دارد، تصریح کرد: نام و یاد شهید یک ظرفیت است غیر از آن مساجد، ائمه جمعه و جماعات و سازمان تبلیغات که بصورت گسترده نیرو دارند، از ظرفیت‌ها محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه برای داشتن برنامه ای پربار، باید نسبت به همه منابعی که وجود دارد یادداشت برداری کرد و به دست اهلش داد که به صورت طرح انجام دهند، افزود: جمعیتی که از صاحبان سخن دعوت می کنید باید اشباع بشوند و در آنها انگیزه ایجاد شود تا آنها نیز درمردم ایجاد انگیزه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به تاریخ برگزاری کنگره ملی دو هزار شهید خراسان جنوبی گفت: شما محرم و صفر را در پیش دارید که خیلی ظرفیت بزرگی است و این تاریخ نشان از حسن سلیقه است و برگزاری این کنگره یک اتفاق نیست بلکه یک جریان است و چون جریان است تعارف بردار نیست.

وی با بیان اینکه مردم باید بفهمند بیخیالی در مقابل جریان یعنی خودکشی، افزود: اگر چنانچه در سال 57 انقلاب انجام نمی‌شد، لقمه بعد از فلسطین برای اسرائیل، ایران بود.

نماينده ولی فقيه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه نخست وزیر شاه 6 وزیر بهایی داشت که درواقع اسرائیلی بودند، گفت: شاه در مقابل موشه دایان اسرائیلی می ترسید و استعمار طرح و برنامه ای برای کشورهای اسلامی و تاراجش و سپس تصرف بر جهان دارد که یک پروژه است و در مقابل چنین برنامه ای نمی شود بی خیال بود که باید به مردم تفهیم شود.

وی با بیان اینکه شهدا به ما نیاز ندارند و این ما هستیم که همواره از فیوضات آنها بهره مند می شویم و این بقا و حیات و سلامت ما در دین و ناموس ما به آنها بستگی دارد که اگر آنها نمی آمدند و این ایثار را نمی کردند چه می شد،تصریح کرد: مردم خراسان جنوبی مردم با ایمانی هستند با اینکه در شرایط سختی هستند همواره در جهت کارهای خیر حرف اول را می زنند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به اینکه برای خانواده ها طرحی بریزید که در خانواده بحث شهدا باشد و مردم کاسب بازار در ساعات بیکاری از این موضوع حرف بزند که همه شدنی است و تلاش می خواهد،افزود: اگر در این جهت بتوانیم تاثیرگذاری کنیم به این استان منحصر نمی شود و این فرهنگ صادر می شود که این یک فکر ناب مبتنی بر تحقیق و کارشناسی است.

وی با بیان اینکه از شهدا هرکدام یک جمله متناسب با نیاز جامعه که آن جمله کارشناسی شده و جان دار و بیدارکننده باشد استخراج شود، گفت: صاحب نظران بررسی و انتخاب کنند و در کنار اینها باید یک تعریضی هم به مسئله نفوذ بشود.

نماينده ولی فقيه در خراسان جنوبی افزود: وقتی ما در غزه و لبنان هستیم معنی آن این است که جمهوری اسلامی کنار دیوار اسرائیل است و این احساس ناامنی اسرائیل بخاطر همین موضوع است.

وی با اشاره به مسئله نفوذ که مقام معظم رهبری همواره بر آن تاکید دارند، تصریح کرد: اینکه آنها تصمیم سازی و تصمیم گیری می کنند تعریض بشود تا آنها رسوا شوند و عقب نشینی کنند و مطالباتی معقول و منطقی انجام شود که مایه امید مردم شود.

حجت الاسلام عبادی خاطرنشان کرد: افزایش تعدد تریبون ها در دستور کار باشد و علاوه بر همه، ائمه جمعه و جماعات و روحانیون و بهترین شاهد جانبازانی هستند که شاهد جنگ هشت ساله بودند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha