جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین مختاری- رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی

حوزه/ رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی تصریح کرد: در شرایط حساس کنونی بیش از هر زمان دیگری باید نسبت به خطر نفوذ فرهنگی دشمن، جدی باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین مختاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: هر چند که در حال حاضر مساله اقتصاد و معیشت مردم در اولویت قرار دارد اما توجه به حل مشکلات اقتصادی نباید باعث شود که از اهمیت مباحث فرهنگی در کشور غافل شویم.

وی افزود: مقام معظم رهبری بارها نسبت به خطر نفوذ و تهاجم فرهنگی دشمن هشدار داده و نسبت به برخی کم کاری ها و ضعف ها در این عرصه ابراز نگرانی کرده اند.

این استاد و محقق حوزوی همچنین با بیان این که برای رفع خطر نفوذ فرهنگی نیاز به عزم و اراده ملی و دغدغه مندی همگانی داریم، گفت: اگر ما نسبت به خطر نفوذ فرهنگی بی توجه و کم توجه باشیم، خسران و آسیب آن متوجه کلیت جامعه و نظام می شود چرا که امروز دشمن همه توان خود را در عرصه جنگ نرم که ماهیتی فرهنگی دارد به کار گرفته و از همه ابزارها برای تحقق اهدافش استفاده می کند.

وی خاطرنشان کرد: آنچه مهم است این که ما به دور از فضای جناحی و پرهیز از دو قطبی سازی از بیانات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب تبعیت کنیم و در شناخت اهداف دشمن و مقابله با توطئه های فرهنگی آن ، هم بصیرت لازم را داشته باشیم و هم در جای خود شجاعت و درایت.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha