سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام عرب زاده معاون آموزش حوزه علمیه کرمان

حوزه/ حجت الاسلام محمد رضا عرب زاده از پذیرش قریب به ششصد نفر در آزمون ورودی حوزه‎های علمیه در استان کرمان خبر داد و گفت: در آزمون ورودی حوزه‎های علمیه سراسر کشور ۹۸-۹۷ که در اردیبهشت ماه برگزار شد، از استان کرمان تعداد ۱۴۶۴ داوطلب در این آزمون شرکت کردند که از این تعداد قریب به ششصد نفر امتحان ورودی را با موفقیت پشت سر گذاشته‎اند.

حجت الاسلام محمد رضا عرب زاده، معاون آموزش و امور واحدهای آموزشی حوزه علمیه کرمان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کرمان، از پذیرش قریب به ۶۰۰ نفر در آزمون ورودی حوزههای علمیه در استان کرمان خبر داد و گفت: در آزمون ورودی حوزههای علمیه سراسر کشور 97-98 که در اردیبهشت ماه برگزار شد، از استان کرمان تعداد 1464 داوطلب ثبت نام کردند که از این تعداد قریب به ۶۰۰ نفر امتحان ورودی را با موفقیت پشت سر گذاشتهاند.

وی افزود: قبولی در آزمون ورودی حوزههای علمیه بر اساس نمره آزمون و معدل آخرین مدرک تحصیلی داوطلبین با ضریب دو بوده است که البته مناطق محروم و فرزندان ایثارگران از امتیازاتی برخوردار بودهاند. همچنین اولویتهای انتخابی داوطلبین نیز در قبولی آنها موثر بوده است.

معاون آموزش و امور واحدهای آموزشی حوزه علمیه کرمان به مراحل بعدی در پذیرش حوزههای علمیه اشاره کرد و گفت: مرحله بعدی، ثبت نام و شرکت در مصاحبه است که قبول شدگان در آزمون ورودی بایستی از اول تیر ماه برای ثبت نام در مصاحبه به سامانه مراجعه کنند. در استان کرمان پنج منطقه برای مصاحبه تعیین شده است که شامل سفیران هدایت امام خامنهای رفسنجان، مدرسه علمیه امام صادق (ع) جیرفت، مدرسه علمیه قائمیه بم، و دو مدرسه در شهر کرمان میباشد که از طریق سامانه به پذیرفته شدگان در زمان اعلام نتایج، محل مصاحبه و مدرسه پذیرشی آنها اعلام شده است.

وی تصریح کرد: مصاحبهها از سوم تیر شروع میشود و به مدت دو هفته به طول میانجامد. بعد از مصاحبه، پذیرفته شدگان در دوره میثاق شرکت میکنند و بعد از آن و با گذراندن دوره آموزشی اختبار و تثبیت به عنوان طلبه رسمی حوزههای علمیه شناخته میشوند. در واقع صدور کد تحصیلی منوط به پذیرش و گزینش میباشد که شامل آزمون یا کمیسیون آموزش، مصاحبه، تحقیقات، دوره میثاق طلبگی و دوره تثبیتی است.

وی ادامه داد: مصاحبه، تحقیقات و دوره میثاق طلبگی از مراحل گزینش و دوره تثبیتی از مراحل پذیرش میباشد. البته تست پزشکی هم از دیگر مراحل پذیرش است که انجام آن بر عهده مرکز خدمات حوزههای علمیه است.

حجت الاسلام عرب زاده بیان کرد: داوطلبین بایستی توجه داشته باشندکه فعلا و تا زمان گذراندن دوره میثاق امکان جابجایی میان مدرسهای و یا از کوتاه مدت به بلند مدت و بلعکس وجود ندارد اما بعد از این دوره اگر کسی تقاضای جابجایی از مدرسهای به مدرسه دیگر داشته باشد در صورت وجود ظرفیت در مدرسه مقصد این امکان وجود دارد و برای این موضوع با معاونت آموزش حوزه علمیه کرمان تماس حاصل کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: آن دسته از افراد علاقه مند به ورود به حوزه که نتوانسته اند در آزمون ورودی حوزههای علمیه شرکت کنند، میتواند از طریق کمیسیون آموزش برای ورود به حوزه اقدام کند که برای کسب اطلاعات بیشتر در این موضوع به معاونت آموزش حوزه علمیه کرمان مراجعه کند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha