شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ بازدید نماینده ولی فقیه در استان کردستان از خبرگزاری حوزه

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان کردستان با حضور در ساختمان مدیریت رسانه و اطلاع رسانی حوزه های علمیه کشور، از بخش های مختلف «خبرگزاری رسمی حوزه» و «هفته نامه افق حوزه» بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینی شاهرودی، نماینده ولی فقیه در کردستان، عضو مجلس خبرگان رهبری و رئیس مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، با حضور در ساختمان مدیریت رسانه و اطلاع رسانی حوزه های علمیه کشور، از بخش های مختلف «خبرگزاری حوزه» و «هفته نامه افق حوزه» بازدید کرد و در جریان فعالیت های کلان رسانه ای حوزه قرار گرفت.

رئیس شورای حوزه علمیه استان کردستان همچنین در حاشیه بازدید از رسانه رسمی حوزه، در نشستی با حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا برته، مدیر اطلاع رسانی و رسانه حوزه های علمیه، حسن صدرایی عارف، سردبیر  خبرگزاری حوزه و حجت الاسلام عزیزی، سردبیر هفته نامه افق حوزه به بررسی راه های تقویت همکاری های مشترک حوزه علمیه کردستان و رسانه رسمی حوزه پرداخت

                                   

لزوم معرفی دستاوردها و زندگی بزرگان در قالب فیلم و سریال

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینی شاهرودی، در سخنانی  با اشاره به این که پذیرش تنوع از شروط اساسی در رسانه حوزه است و باید با نگاه جهانی به فعالیت های رسانه ای پرداخت، گفت: امروز نیازمند انتشار زوایای زندگی علمای بزرگ در قالب فیلم، کلیپ، سریال و ... هستیم تا مردم و جامعه بدانند، سبک زندگی این بزرگان به چه نحو بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان ادامه داد: بسیاری از کارگردان های ما مشکلی با ساخت فیلم و سریال برای حوزه و روحانیت ندارند، فقط حوزه باید در این عرصه ورود کرده و با مشاوره و ارائه محتوا به ساخت سریال های مناسب کمک نماید.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور تصریح کرد: امروز نیازمند ارائه محتواهای مناسب در قالب های گوناگون هستیم و تنها نباید به یک قالب بسنده کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی بیان داشت: ارائه محتوا در قالب خبر، کلیپ و ... به زبان های گوناگون از دیگر ضروریاتی است که باید توجه ویژه به آن کرد، تا مخاطب بیشتری را جذب نماییم.

ضرورت استفاده از ظرفیت های طلاب زباندان

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: امروز طلاب زباندان خوبی در حوزه علمیه قم حضور دارند که می توان استفاده مناسبی در زمینه های گوناگون از آنان داشت.

                                 

جهش رسانه ای حوزه

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا برته، مدیر رسانه و اطلاع رسانی حوزه های علمیه نیز در این نشست با بیان این که رسانه حوزه دارای 15 سال سابقه است که به ظاهر شاید سابقه زیادی باشد؛ اما نسبت به سایر رسانه ها مدت زیادی نیست، گفت: امروز با جهش رسانه ای مواجه بوده و باید مطابق با نیاز مخاطب به ارائه محتوا پرداخت.

جانشین مرکز ارتباطات و امور بین الملل حوزه های علمیه کشور خاطر نشان ساخت: امروز جنس مطالبه مردم و جامعه بین الملل از حوزه و روحانیت تغییر کرده و نیازمند فعالیت های گسترده ای در این زمینه هستیم.

تدوین و تصویب سند بالادستی رسانه حوزه

وی تصریح کرد: تدوین و تصویب سند بالادستی رسانه حوزه از جمله فعالیت هایی بوده که در این راستا انجام شده تا بدانیم که چه فعالیت ها و برنامه هایی را باید انجام دهیم.

جانشین مرکز ارتباطات و امور بین الملل حوزه های علمیه کشور افزود: انتشار دستاوردهای حوزه، انتشار خدمات اجتماعی حوزه، معرفی نهادها و مراکز حوزوی، ارتباط با بدنه حوزه، ارتباط با طلاب جوان نخبه و ... از جمله سیاست هایی است که رسانه حوزه بر اساس آن در حال فعالیت است.

رویکرد تعاملی رسانه رسمی حوزه

مدیر رسانه و اطلاع رسانی حوزه های علمیه اظهار کرد: ارتباط با شخصیت های تأثیرگذار کشور، ارتباط با اهالی رسانه، ارتباط با روزنامه نگاران و منتقدین حوزه و ... از رویکردهای تعاملی جدید رسانه حوزه است.

                                

صفحه عربی در هفته نامه افق حوزه منتشر می شود

حجت الاسلام والمسلمین برته در پایان به ارائه گزارشی از فعالیت های هفته نامه افق حوزه پرداخت و گفت: به زودی صفحه عربی در هفته نامه افق حوزه راه اندازی خواهیم شد تا نویسندگان عرب زبان در آن مشارکت داشته باشند.

مصاحبه تفصیلی نماینده ولی فقیه در کردستان

برپایه این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی همچنین در گفت و گوی تفصیلی با خبرنگار خبرگزاری حوزه، به مباحث و برنامه های حوزه علمیه استان کردستان، وضعیت فرهنگی و تبلیغی استان، تعامل و ارتباط با علمای اهل سنت و مباحث تقریبی پرداخت که به زودی منتشر خواهد شد.

انتهای پیام

                                  

                                 

                                 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha