پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام بندانی نیشابوری

حوزه/دشمنان سابقه طولانی در تخریب قبور ائمه(ع) دارند و هر کاری کردند و نتواستند نام و نشان اهل بیت(ع) را محو کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» حجت الاسلام بندانی نیشابوری پیش ازظهر امروز در مراسم سالرزو تخریب قبور ائمه بقیع(ع) که در بیت حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی و با حضور مردم ولایی قم برگزار شد، گفت: خدا درقرآن  درسوره داستان اصحاب کهف به مسئله مشرکین اشاره می کند که خواستند بنایی را روی قبور مؤمنین بناء کنند.

سخنران این مراسم افزود: معاندین برای اینکه اثری از نام و آثار اهل بیت(ع) و والیان الهی نباشد، هر اثری را که به نام این بزرگواران بود را تخریب می  کردند و تخریب کردند و حتی این کار را خواستندبا قبرمطهر حضرت امام رضا(ع) انجام دهند.

وی عنوان کرد: تخریب قبور اهل بیت(ع) قدمت دیرینه در میان معاندین دارد، حتی این مسئله تخریب در مورد قبر پیامبر(ص) هست که قصد داشتند قبر نبی مکرم اسلام(ص) را تخریب کنند و کارهایی هم انجام دادند، اطراف قبر را باز کردند، ستونهای را بالای قبر و اطراف قبر را خراب کردند.       

حجت الاسلام بندانی نیشابوری گفت: اما وقتی به تاریخ نگاه می کنیم می بینیم این تخریب در مورد قبورمتعلق به خودشان وجود ندارد و بارگاهی برای قبور متعلق به صحابه خودشان ایجاد کردند؛ اما با ساختن بارگاه برای قبوراهل بیت(ع) مخالف بودند.  چون نمی خواستند اثری از اهل بیت(ع) باشد تا مردم به سمت نور هدایت شوند.

سخنران این مراسم افزود: درکتاب طبری آمده است زمانی که به بیت المقدس حمله کردند چرا قبور انبیاء الهی مانند موسی نبی(ع) را تخریب نکردند، ولی قبور ائمه بقیع(ع) را خراب کردند، چون با شیعه مخالف هستند و نخواستند اثری از شیعه باشند و حتی دستور دادند کسانی که با شنیدن نام پیامبر(ص) دورود می فرستند گردن او را بزنند و این کار را کردند.

وی عنوان کرد: دشمنان سابقه طولانی در تخریب قبور ائمه(ع) دارند و هر کاری کردند و نتواستند نام و نشان اهل بیت(ع) را محو کنند.

وی عنوان کرد: تخریب قبور بقیع(ع) ریشه در تخریب خانه حضرت زهرا(س) دارد.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha