پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
عبادی

حوزه/ نماينده ولی فقيه در خراسان جنوبی گفت: هیچ کس برای دیگران نمره تعیین نکند و فقط به خودش نمره بدهد که دنبال هرچه هست به همان خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی نماينده ولی فقيه در خراسان جنوبی و امام جمعه بيرجند در مراسم دیدار روسای دادگستری استان خراسان جنوبی ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه و یاد شهید آیت الله دکتر بهشتی اظهار داشت: عالم هستی براساس حکمت لایتناهی تعبیه شده و همه کارش روی حساب است.

نماينده ولی فقيه در خراسان جنوبی با بیان اینکه قیامت بخشی از این عالم است که بصورت نمادین در وجدان انسان و فطرت او قرار دارد، گفت: ممکن است انسان در دورانی مغرور باشد و فراموش کند اما به هرحال انسان باید جوابگوی عملش باشد و این هم در درون انسان است و هم در بیرون او تعبیه شده است.

امام جمعه بیرجندبا اشاره به اینکه خداوند در سوره مبارکه قیامت، قیامت را با وجدان انسان پیوند زده است چون هر دو دادگاه است و محاکمه می کنند، متذکر شد: خداوند قیامتی در بیرون قرار داده و وجدانی در درون. قیامت، وجدان عالم کبیر است و وجدان قیامت درون است.

نماينده ولی فقيه در خراسان جنوبی ادامه داد: آنهایی که هدایت نشده اند در مکتب های بن بست و انحرافی، برخی به سرگرمی خودشان را مشغول می کنند، برخی به خودکشی دست می زنند و برخی هم چون مکتبشان جوابگو نیست، خود را برای کارهای خلافشان شکنجه می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: شما می بینید که سربازان آمریکایی دست به خودکشی می زنند و اینها سربازانی هستند که در ماموریت های خود ظلم کرده اند و وقتی به خود می آیند نمی توانند تحمل کنند و دست به خودکشی می زنند.

وی، عدل را هرچیز در جای خودش و به اندازه خودش قرار گرفتن تعریف کرد و گفت: در صبحگاه نیروهای نظامی می گویند هرکس به جای خودش و این همان عدل است، اما ظلم یعنی جابجا کردن و انسان چون عاقل و مختار است می تواند جابجا کند اما باید جوابگو باشد.

نماينده ولی فقيه در خراسان جنوبی افزود: اگر کسی سر از نفاق در می آورد، این بازتاب عمل و نیتش است و نیز اگر کسی نفاق به خرج دهد نمی تواند ایمان بیاورد و این نتیجه عملش است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تاکید کرد: آنچه که برای هر انسان و در هر جایگاهی لازم است این که حواسش را جمع کند، چون حواس این عالم جمع است.

وی با اشاره به اینکه با همه انکارها و فلسفه بافی ها پذیرفتن این مسئله که در میان هرجامعه ای حتی جامعه های نیمه بدلی بالاخره یک ریش سفیدی وجود دارد که حق را تعیین می کند، گفت: این اقرار به این است که در این عالم حساب و کتابی هست.

نماينده ولی فقيه در خراسان جنوبی بیان داشت: اگر کسی یک قلم را برای ستمگری بتراشد کمک به ظلم و گناه کبیره کرده و یا اگر همراه ستمگری به مسافرت رفته سفر شرعی نیست و نمازش باطل است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه با شعار و لباس و سخنرانی وظایف ما طی نمی شود، گفت: این که من که هستم، خدا می داند و این عالم خیلی خوب مرا می شناسد، ما چند روزی زنده هستیم و مسئول هستیم. قانون وجود دارد و وظیفه مشخص است.

وی متذکر شد: هیچ کس برای دیگران نمره تعیین نکند و فقط به خودش نمره بدهد که دنبال هرچه هست به همان خواهد رسید.

نماينده ولی فقيه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه هرکس می خواهد ببیند مقامش پیش خدا چه اندازه است، باید ببیند خدا پیش او چه مقامی دارد، گفت: اگر هر عملی که می خواهد انجام دهد اول بپرسد از نظر خدا چیست و اولین چیزی که روش حساب می کند خداست، مقام او هم در پیش خدا همان گونه است.

وی، اربعین حسینی را سمبل عدالت توسط عدالتخواهان دانست و افزود: همه ملت ها در این راه هزینه می دهند. شیخ زکزاکی 6 فرزندش را داده و خودش هم در زندان است که هزینه می دهد، شرط پیروزی حق بر باطل حضور نیروهای عدالت خواه است.

نماينده ولی فقيه در خراسان جنوبی تاکید کرد: در جامعه به خاطر عقب ماندگی ها تمام امید به این است که داد مظلوم از ظالم گرفته شود و آن وظیفه قوه قضائیه است و چهره ای است که باید در آنجا عدالت بدرخشد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی خاطرنشان کرد: اگر بهشتی و بهشتی ها در پای این قضیه هزینه شدند، اما یک خط برای جهان کشیدند و آن معیار این است که من خودم را بسنجم چه اندازه موفق هستم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha