پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی

حوزه/ رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در توصیه ای به خانواده طلاب گفت: خانواده و همسر طلاب بدانند فرد طلبه شخص مفیدی به حال اسلام و دین الهی می باشد، لذا باید همه سعی خود را به کار گیرند تا فرد طلبه در خانه خویش آرامش داشته باشد و به خوبی تحصیل نماید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی امروز در دیدار جمعی از دانش آموختگان و نخبگان مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) شعبه مشهد که در قم برگزار شد، با اشاره به روایتی از امام معصوم(ع) به تشریح ویژگی های سلامت دین پرداخت و گفت: اگر یک روحانی و طلبه بخواهد تنها دین را ممحض در آخرت بداند و زندگی خود و خانواده اش را تنها با معیار آخرت و نه زندگی دنیا دنبال کند  و به تعبیری به بهانه آخرت زندگی دنیایی خویش را ترک کند، دچار انحراف یا افراط شده است؛ لذا  طلاب مراقبت کنند در کنار درس و بحث طلبگی خود از رسیدگی به خانواده خویش غافل نباشند.

وی افزود:اسلام دینی است که هم دنیای انسان ها را به نحو احسن اداره می کند و هم آخرت را، لذا سلامت در دینی که در روایت تاکید شده، منوط به این است که انسان از سوی خودش چیزی به دین اضافه نکند با از دین الهی چیزی را کم نکند و به بهانه آخرت از زندگی دنیا دست نکشد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در توصیه ای به خانواده طلاب گفت: خانواده و همسر طلاب بدانند، طلبه شخص مفیدی به حال اسلام و دین الهی می باشد، لذا باید همه سعی خود را به کار گیرند تا فرد طلبه در خانه خویش آرامش داشته باشد و به خوبی تحصیل نماید.

آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی با اشاره به اهمیت به کار گیری عقل در زندگی  خاطر نشان ساخت: طبق حدیث شریف باید از خدای متعال خواست که عقل انسان کامل شود؛ چرا که بدون عقل و بکارگیری آن در زندگی همه ابعاد دین مشخص نمی شود و نمی توان به سلامت دینی دست یافت.

حوزه علمیه مشهد باید در شان امام هشتم(ع) باشد

وی در پایان با اشاره به منویات مرحوم آیت الله العظمی فاضل لنکرانی(ره) در مورد حوزه علمیه مشهد گفت: امیدواریم حوزه مشهد به زودی مملو از فقها و بزرگان علمی باشد و به تعبیر مرحوم ابوی ما حوزه علمیه مشهد باید در شان امام هشتم(ع) باشد.

خاطر نشان می شود: در ابتدای این دیدار حجتالاسلام والمسلمین مروج طبسی  معاون مرکز فقهی ائمه اطهار(ع ( به تشریح شبهاتی که از سوی دشمنان اسلام علیه مذهب حقه تشیع وارد می شود پرداخت و گفت: امامان معصوم(ع) مردم را به قرآن کریم ارجاع می دادند که این خود نشان از سلامت قرآن از تحریف می باشد وگرنه چه معنایی دارد که امام معصوم(ع) ما را به قرآن تحریف شده ارجاع دهد؟.

وی توجه بیشتر طلاب به قرآن و مباحث تفسیری را خواستار شد و افزود: در حوزه های علمیه باید درس تفسیر و قرآن جز دروس اصلی باشد تا مخالفان ایراد نگیرند که قرآن در حوزه شیعه جزء دروس جنبی قرار گرفته است.

 حجت الاسلام والمسلمین مروج طبسی خاطر نشان ساخت: علی رغم تبلیغات مسموم دشمنان، شیعه به قرآن و حدیث توجه کامل دارد.

معاون مرکز فقهی ائمه اطهار (ع)در پایان سخنان خود تاکید کرد: باید درحوزه افرادی را مشخص کرد تا به حفظ کتب اربعه شیعه بپردازند و از فیض برکات و نورانیت این کتب ارزشمند بهتره مند شوند.

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha