پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حوزه خواهران

حوزه/ نشست بصیرتی سیاسی «مناسبت های مذهبی بستری برای تقویت مناسبت های ملی» با سخنرانی رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان اصفهان در مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی نرجس خاتون (س) شاهین شهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام حاجی احمد در  نشست بصیرتی-سیاسی «مناسبت های مذهبی بستری برای تقویت مناسبت های ملی»، مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی حضرت نرجس خاتون (س) شاهین شهر اصفهان، گفت: پدر بزرگ های ما با حضور در پای منبر ها بستر انقلاب اسلامی را فراهم نمودند، پس ما طلاب نیز باید این فرصت را غنیمت بشماریم و از منبرها و مناسبت های مذهبی در تقویت مناسبت های ملی خود مثل انقلاب اسلامی استفاده کنیم.

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون اصفهان تصریح کرد: ماه های رمضان، محرم و صفر بهترین فرصت برای القاء شعائر دین به مردم است و اصلاً نیاز به ایجاد شور برای ورود مردم به مساجد و هیئت ها نیست، بلکه وظیفه ما ایجاد شعور است.

وی در ادامه با اشاره به نفوذ فضای مجازی، افزود: بدانید فضای مجازی، دیگر فضای مجازی نیست و مردم در این فضا زندگی می کنند. فضای مجازی در لایه های اجتماعی مردم نفوذ پیدا کرده، ما نیز باید در لایه های اجتماعی مردم نفوذ پیدا کنیم و برای آنان دغدغه های مذهبی ایجاد کنیم.

حجت الاسلام حاجی احمد بیان کرد: در حال حاضر 229 شبکه فارسی زبان ماهواره ای هست که مردم مخاطب مستقیم و غیر مستقیم این کانال ها هستند.

وی به وظیفه و نقش مهم طلاب در راستای ورود به عرصه فضای مجازی پرداخت و گفت: اگر در لایه های اجتماعی فضای مجازی و حقیقی ورود پیدا نکنیم، می بازیم. ما باید انقلابی بمانیم و فضا را خالی نکنیم. بسیج طلاب و بسیج محلات و گروه های مذهبی باید با مردم با رفتاری خوش برخورد کنند تا بتوانند آن ها را جذب نمایند.

حجت الاسلام حاجی احمد ادامه داد: از طلاب می خواهیم که خوش اخلاق باشند؛ زیرا متأسفانه به دلیل اخلاق نامناسب برخی از خانواده های مذهبی، فرزندان آن ها دین گریز شده اند.

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون اصفهان در پایان تاکید کرد: مقوله حجاب را برای جوانان و نوجوانان از دیدگاه ملی بیان نمایید، مثلاً حجاب در زمان هخامنشیان یا حجاب در شاهنامه. گاهی لازم است حجاب از این نگاه تبیین شود.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha