سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت‌الاسلام حاتمی نیا

حوزه/ قاضی دیوان عالی کشور تصریح کرد: در حال حاضر مبارزه با مفسدان اقتصادی و برهم زنندگان امنیت کشور باید در اولویت قوه قضاییه باشد.

حجت الاسلام و المسلمین محمود حاتمی نیا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن تبریک فرارسیدن هفته قوه قضاییه به همه قضات، مسئولان و دست اندرکاران دستگاه قضایی کشور، اظهار داشت: در حال حاضر اولویت دستگاه قضایی باید این باشد که ضمن افزایش دقت و حساسیت در رسیدگی به پرونده ها، مراقب باشد که به بهانه های مختلف، زمینه اطاله دادرسی فراهم نشود.

وی افزود: آنچه مهم است این که حق مردم به درستی در دستگاه محکمه گرفته شده و مراقب باشیم که در این بین حقی تضییع نگردد.

این مقام قضایی همچنین در ادامه گفت: یکی از مسایل بسیار مهم در زمان حاضر لزوم مبارزه قاطعانه با مفاسد اقتصادی است تا هر کسی که به بیت المال مسلمین دست اندازی و خیانت می کند، محاکمه شده و به سزای عملش برسد، چرا که این ها گذشته از مباحث اجتماعی و سیاسی و روانی، مرتبط با حقوق ملت است.

وی خاطرنشان کرد: بی شک کوتاهی در مقابله با مفاسد اقتصادی باعث کاهش اعتماد و رضایتمندی مردم می شود و از این رو نباید در این خصوص مماشات به خرج داد.

حجت الاسلام و المسلمین حاتمی نیا همچنین بیان داشت: تمام کسانی که به نحوی به بیت المال دست اندازی می کنند، باید جدی با آن ها برخورد کرده و دستشان را قطع کرد و در ضمن با کسانی که علیه امنیت کشور اقدام می کنند نیز باید قاطعانه برخورد شود، چرا که امنیت کشور از همه چیز مهم تر است.

نماینده طلاب و فضلای بیجاری مقیم حوزه علمیه قم گفت: منکر تنها این نیست که ما به بدحجابی فلان خانم اشاره کنیم؛ بلکه مهم تر از این منکرات، مفاسد اقتصادی و کسانی است که تحت عنوان گروهک ها و ضد انقلاب، امنیت مرزها و جامعه را بر هم می زنند و دست به ناامنی و شرارت می زنند.

۳۱۳/۸

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha