جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام کمالی امام جمعه خارگ

حوزه/ امام جمعه خارگ گفت: شهید بهشتی اندیشه و فقه داشت و در این انقلاب قطعاً می توانست تاثیرات بسیار زیادی داشته باشد، خون شهید بهشتی و شهدای دیگر باعث تداوم و عظمت این انقلاب شد.

حجت الاسلام موسی کمالی امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در بوشهر، گفت: منافقین فکر کردند با گرفتن شهید بهشتی و 72 نفر  از یاران ایشان می توانند نتیجه بگیرند، چون اینها نمی دانند خون شهید از اندیشه شهید برتر است.

امام جمعه خارگ افزود: شهید بهشتی اندیشه و فقه داشت و در این انقلاب قطعاً می توانست تاثیرات بسیار زیادی داشته باشد، اما خون شهید بهشتی و شهدای دیگر باعث تداوم و عظمت این انقلاب شده و همه می دانیم با همه این دشمنی ها، اگر نبود خون شهدا و احترام خون شهدا، این انقلاب تا به حال نمانده بود.

وی با گرامیداشت هفته قوه قضاییه بیان داشت: به برکت خون شهدا این انقلاب مانده و قوه قضايیه در برابر زیاده خواهی بعضی ها ایستاده و پرونده های سنگین را بررسی می کند و کار به مسايل حاشیه و سیاسی هم ندارد؛ به این دلیل مورد اهانت افرادی قرار می گیرد.

حجت الاسلام کمالی گفت: امام(ره) فرمودند هیچ کس حق توهین به قوه قضائیه و جوسازی علیه احکام آن را ندارد، قوه قضائیه قوه ای است مستقل که باعث عدالت در کشور است و با اقتدار کار می کند و می بینیم که عادلانه، قاطعانه و انقلابی عمل می کند و این خواسته مقام معظم رهبری است.

امام جمعه خارگ خواسته دیگر مقام معظم رهبری از قوه قضايیه را استیفای حقوق عامه مردم دانست و گفت: نگذاریم کسانی بخواهند این حق را تضعیف کنند.

وی به دیدار نمایندگان مجلس با رهبر انقلاب پرداخت و گفت: مقام معظم رهبری در توصیه ای به نمایندگان مجلس شورای اسلامی فرمودند «مجلس عصاره فضايل ملت است نماینده باید شجاع باشد، باید در مجلس به دنبال گرفتن حق مردم باشد باید بتواند حقوق واقعی مردم را دنبال کند باید مثل مردم به دور از زد و بندهایی که انجام می شود در صحنه باشد».

حجت الاسلام کمالی یکی از ویژگی های مهم انقلاب را مردمی بودن مسئولان عنوان کرد و گفت: خوی جدایی و تحقیر نباید در بین مسئولان باشد، این تذکر جدی به مسئولان است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha