پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله آملی لاریجانی

حوزه/ آیت الله آملی لاریجانی با هشدار جدی به اخلالگران اقتصادی، تاکید کرد: اخلال در نظام اقتصادی کشور مجازات سنگینی همچون اعدام و ۲۰ سال حبس خواهد داشت و در اجرای این قانون هیچ تردیدی نخواهیم کرد و قوه قضاییه با اقتدار ورود خواهد کرد و اگر حکم آن اعدام باشد هم آن حکم را اجرا خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، آیت الله صادق آملی لاریجانی، امروز سه شنبه در همایش سراسری قوه قضائیه که در سالن اجلاس سران تهران برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید دکتر بهشتی و تبریک هفته قوه قضائیه، به مسائل منظقه ای و بین المللی اشاره کرد و گفت: یکی از مسائل مهم مرتبط با وضعیت ایران اسلامی در منطقه، توانمندی های نظامی، علمی، تکنولوژیکی، منابع انسانی گرانبها و استعدادهای فراوانی است که در میان نسل جوان وجود دارد.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: تلاش دشمنان بعد از ملاحظه پیشرفت های کشور و وضعیت ایران در منطقه این است که ایران هراسی شدیدی را در دنیا منعکس کنند، در حالی که جمهوری اسلامی همواره اعلام کرده اقتدار نظامی و موشکی ما دفاعی است.

وی اظهار کرد: نظام سلطه در مقام ایران هراسی و توسعه این تفکر به همه دنیا تلاش می کند کشورهای متمول منطقه را بچاپد و حتی استکبار از این کشورها به عنوان گاو شیرده یاد کرده است که هر زمان بخواهند آنها را بدوشد.

رئیس قوه قضاییه افزود: ایذا، تحریم ، فشار و دخالت های بی معنا و بلاوجه دشمنان را همواره می بینیم چنانکه در همین چند روز اخیر و در یک پرونده قضایی، استکبار نسبت به اجرای حکم قصاص یک قاتل بی رحم که داعش وار آن جنایت را در خیابان پاسداران مرتکب شد و مامورانی را که برای حفظ امنیت کشور آمده بودند، به شهادت رساند، علیه ایران هجمه کردند، در حالی که این فرد در تمامی مراحل بازپرسی و دادگاه زدن اتوبوس را به مردم انکار نکرد هرچند که می گفت قصد قتل نداشته ام اما همه می دانیم وقتی با چنین وسیله و ابزاری به مردم می زند، نیاز به قصد قبلی ندارد.

آیت الله آملی لاریجانی اضافه کرد: در هر حال با طی تمامی مراحل دادرسی به نحو عادلانه و پس از رد شدن اعاده دادرسی حکم قصاص این قاتل به درخواست اولیای دم صادر شد که حق آنها بود و شما ببینید در این مساله قضایی که عادلانه صورت گرفته بود چه معرکه ای به راه انداختند؟

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: وزارت خارجه آمریکا برای قصاص این فرد بیانیه می دهد و سوال این جاست که شما چه کاره هستید که در این امور دخالت می کنید؟

رئیس قوه قضائیه در ادامه سخنان خود با بیان این که​ اختلاف سلایق امری طبیعی است، اما اینکه اختلاف سلایق مسئله اصلی شود و اهداف مهم نظام و انقلاب و جمهوری اسلامی مغفول واقع گردد، قابل پذیرش و هضم نیست، ابراز داشت: مسئله این است که دشمنان هر ابزاری را که بتوانند به نحوی برای تقویت ضدانقلاب و علیه جمهوری اسلامی استفاده می کنند و متأسفانه عده ای در داخل کشور نیز با آنها همراهی می کنند.

آیت الله آملی لاریجانی افزود:​ سلطه جهانی خصوصاً آمریکایی ها بعد از حصول اقتدار منطقه ای ایران خواهان ضربه زدن به جمهوری اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه دولت و ملت باید وحدت و انسجام داخلی را حفظ کنند، اظهار کرد: الحمدلله با نظارت رهبر معظم انقلاب و ارشادات ایشان وحدت خوبی در کشور حاکم است و بین قوای مختلف، مسئولان قوا و رده های مختلف همگرایی وجود دارد.

رئیس دستگاه قضائی یادآور شد: با آشکار شدن دشمنی امریکایی ها و اذناب آنها در منطقه که به صورت آشکار به میدان آمده اند، این انسجام بیشتر شده است و مسئولان به اهمیت دشمنی دشمن و لزوم مقابله با آن توجه دارند.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه مردم ایران همواره در صحنه هستند، گفت: امیدواریم این بصیرت و هوشیاری با استحکام بیشتری استمرار پیدا کند.

وی در ادامه با تاکید بر این که امروز مسئله اقتصاد و معیشت مسئله اول کشور است، گفت: دشمن امروز در فکر حمله نظامی نیست، بلکه در فکر رخنه کردن از همین منافذ است یعنی اعمال فشار و ایجاد مشکلات اقتصادی و به هم ریختن وضعیت اقتصادی کشور و فشار آوردن و معیشت مردم را با مشکل مواجه کردن، بنابراین همه مسئولان در رده ها مختلف باید متوجه این نکته باشند.

آیت الله آملی لاریجانی تصریح کرد: مسائل ارزی را مسئله اصلی نکنیم، مسئله اصلی امروز کشور کمک به تولید و بهبود وضع اقتصادی و کسب و کار و همپنین ایجاد امنیت اقتصادی است. در این خصوص همان طور که روسای دو قوه مطرح کردند قوه قضائیه نقش اساسی دارد.

وی با اشاره به وضع متلاطم بازار ارز، سکه، خودرو و مسکن، افزود: یکسری مولفه های داخلی در این خصوص دخالت دارد و آن وجود نقدینگی بسیار زیاد است. حجم نقدینگی متاسفانه در این چند سال رشد فزاینده داشته، به طوری که در سال 92 ما حدود 700 هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور داشتیم و امروز بالای هزار و 500 هزار میلیارد تومان نقدینگی وجود دارد که بسیار خطرناک است.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: همه می دانند که در بحث اقتصاد چنین نقدینگی مشکل آفرین است. این نقدینگی به صورت سرکش به همه جا سر می زند و این طور نیست که کسی تصمیم بگیرد کدام طرف برود، بنابراین بازار آزاد آن را به سمت خود می کشد و آن را باید چاره کرد.

آیت الله آملی لاریجانی اضافه کرد: البته در جلسه اخیر روسای قوا در بحث اقتصادی تصمیمات خوبی گرفته شده است و باقی مانده آن در روز شنبه که جلسه بعدی است مطرح خواهد شد و طرح هایی در این خصوص آماده شده است و امیدواری زیادی داریم که با اجرای این طرح ها بخش قابل توجهی از این نقدینگی جذب شود.

ردیس دستگاه قضائی تصریح کرد: باید توجه کرد در کنار نقدینگی مسئله روانی، مسئله بسیار اساسی است و ما نباید از این موضوع غفلت کنیم، دشمن فشار می آورد برای تاثیرگذاری و هدایت کردن نیروهای خود در درون کشور تا برای مردم مسئله بسازد و این یک امر واقعی است و تخیل نیست.

رئیس قوه قضائیه افزود: جنگ روانی دشمن تخیل نیست، بلکه یک امر واقعی است و امروز دشمن امید بسته است که با ایجاد عملیات روانی خصوصا در بستر اقتصادی وضع کشور را بهم بریزد و شما در همین روز گذشته و روز قبل تر از آن دیدید که برخی راه افتادند و می خواستند بازارها را به تعطیلی بکشانند و کارهایی را نیز انجام دادند که با هوشیاری نیروی انتظامی و بخش اساسی و اصلی بازار این توطئه ها منتفی شد اما باید هوشیاری در کار باشد.

رئیس قوه قضاییه با هشدار جدی به اخلالگران اقتصادی، تاکید کرد: اخلال در نظام اقتصادی کشور مجازات سنگینی همچون اعدام و 20 سال حبس خواهد داشت و در اجرای این قانون هیچ تردیدی نخواهیم کرد.

 آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه با کسانی که در نظام اقتصادی اخلال ایجاد می کنند، برخورد قاطع خواهد شد، افزود: عده ای با سرمایه های کلان خود در بازار تلاطم ایجاد می کنند و این سرمایه داران هر کاری می توانند انجام می دهند. امروز نیروهای امنیتی موظف اند اخلالگران نظام اقتصادی را شناسایی و به قوه قضاییه معرفی کنند تا در محاکم قضایی عادلانه محاکمه شوند و فردا هیچ کس نمی تواند بگوید ما از چنین مجازات هایی اطلاع نداشتیم.

وی خطاب به اخلالگران نظام اقتصادی کشور گفت: این کار شما خیانت به کشور و مردم است و نظام جمهوری اسلامی ایران با این مساله کنار نخواهد آمد و خصوصا قوه قضاییه با این اعمال برخورد قاطع خواهد داشت.

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: اخلالگران در بازار ارز فردا نمی توانند عذر بیاورند که ما قصدمان مقابله نبود، چرا که امروز دیگر کسی نیست که نداند اگر در بازار ارز اخلال ایجاد کند به تمام امنیت کشور ضرر خواهد رسید.

 آیت الله آملی لاریجانی افزود: اخلالگران در حقیقت با این کارشان از جیب مردم عادی استفاده و اختلاس می کنند، چرا که مردم ارزش پول و سرمایه های شان دائما پایین می رود.

وی یادآور شد: در پس این افزایش قیمت ها هیچ نیاز واقعی وجود ندارد به دلیل اینکه دولت محترم نیازهای اصلی را تامین کرده است. در طول این سه ماه دولت ارز خوبی برای کالاهای اساسی و ضروری تامین کرده است مگر مازاد بر این چه مقدار نیاز بوده که یک شبه دو هزار تومان دلار گران می شود.

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: این افزایش قیمت نیاز واقعی نیست، بلکه تلاطمی است که عده ای در بازار دلار ایجاد کرده اند و در بازار سکه هم همین طور است.

ایت الله آملی لاریجانی از بی تدبیری های صورت گرفته در این زمینه انتقاد کرد و گفت: نباید از اول اعلام می کردند هر کس هرچقدر سکه می خواهد بخرد و امروز اگر کسی بخواهد به این شیوه عمل کند، قوه قضاییه با اقتدار ورود خواهد کرد و اگر حکم آن اعدام باشد هم آن حکم را اجرا خواهد کرد.

وی تصریح کرد: سرمایه دارانی که شب بخوابند فردا بازار دلار، ارز و سکه را متلاطم کنند حواس شان باشد سر و کارشان با قانون است و با رسیدگی قوه قضائیه. اگر مصداق کار گسترده شد و افساد فی الارض، خودشان می دانند که نتیجه اش چه خواهد بود.

 آیت الله آملی لاریجانی افزود: عموم مردم همیشه و در همه صحنه ها با بصیرت و هوشیار بوده اند و در تمام صحنه های کشور این حضور مردم بوده است که به عنوان مولفه اصلی و اول قلمداد می شده است و امیدوارم درحال حاضر و در وضع کنونی با بصیرت تر و هوشیارتر از قبل باشند.

وی گفت: امروز جنگ اقتصادی است و دشمنان هر روز یک عملیات روانی تازه ای را راه اندازی می کنند، تاکنون که بحث برجام و مشکلات آن بوده و درحال حاضر مجددا مدعی شده اند که از چندم آبان فلان تحریم نیز آغاز می شود. مردم ما را از چه می ترسانند؟

آیت الله آملی لاریجانی اظهار کرد: کشور ما غنی است، مردمی دارد که تاکنون غیرتمندانه پای همه چیز مانده اند و به وعده های پوچ و خالی دشمنان نمانده اند و امروز نیز حاضر نیستند استقلال خود را پای این ادعاها بریزند.

وی تصریح کرد: کشور ما کشور پهناوری است و رزق ما الهی است و در دستان ترامپ خبیث نبوده و نخواهد بود، او که فقط در فکر جمع کردن اموال به هر نحوی است. کارهای ترامپ بیانگر شخصیت و هویت اوست.

آیت الله آملی لاریجانی یادآور شد: ان شاء الله مسئولان در کنار مردم، در تمام صحنه ها حاضر خواهند شد و با مردم هوشیار عملیات روانی را خنثی خواهند کرد.

وی افزود: اتفاقات چند روز اخیر و آشوب هایی که در بازار تهران و خیابان های اطراف به پا شد، بر اساس اطلاعات موثق، عملیاتی تعیین و مشخص شده از سوی دشمنان است، چراکه ما می دانیم بازاریان ما مردمانی انقلابی و دینی هستند و همیشه در رویدادهای انقلابی در صف اول انقلاب بوده اند.

وی با بیان اینکه کسانی که با تلاش و مسئولیت در حیطه تولید کار می کنند، جهادگرند، گفت: امروز اداره یک کارخانه و  امور کارگران کار جهادی است. ما می دانیم که سود باد آورده ای در این کارخانه ها وجود ندارد و نه تأمین مایحتاج آن آسان است و نه گرداندن این چرخه و نگهداری آن، لذا ضمن تقدیر از تلاش های آنها معتقدیم که برای حمایت از تولید داخلی امروز یک اجماع نظری و عملی پدید آمده و با دستورهای اکید مقام معظم رهبری و سیاست های اقتصاد مقاومتی، توجه به تولید امروز از اوجب واجبات است.

آیت الله آملی لاریجانی تصریح کرد: قوه قضائیه در کنار قوای دیگر، مسئولیت خودش را در حمایت از تولید داخلی و سرمایه گذاران داخلی که به نحو صحیح سود متعارفی ببرند نه باد آورده، هستیم و مطمئنیم که امروز تولید در کشور نیاز به حمایت دارد، بنابراین قوه قضائیه با همه امکانات در خدمت تولید کنندگان است.

رئیس قوه قضائیه در پایان گفت: از رؤسای کل دادگستری ها، دادستان های مراکز استانها اکیداً می خواهم با استانداران از تولید کنندگان و سرمایه گذاران داخلی حمایت کنند.

انتهای پیام ۳۱۳/۳

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی IR ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
    0 0
    ببینیم تعریف بکنیم. چند نفر از مسئولین کشور که عامل بدبختی مردم هستند همانند چین اعدام خواهند شد. نهاد های دولتی دلار و طلا را گران کردند یا سپور محل؟؟؟؟ خدمات عمومی را مسئولان گران کردند یا بقال سرمحل، صندوقهای بازنشستگی را از افغانستان آمدند خالی کردند یا مدیران دولتی؟؟؟؟ اعدام بکنید ما هم پشتتان هستیم. بانکهای کشور را که همه در نظارت بانک مرکزی است با وامهای افسانه ایی کی خالی کرده؟؟؟ ما که نتونستیم بعد 70 سال عمر یک وام ودیعه بگیریم. اعدام بکنید والله ما هم حامی شما هستیم