پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دیدار سید مصطفی حسینی نژاد با امام جمعه ایلام

حوزه/حسینی نژاد با تاکید بر ضرورت تقویت حوزه های علمیه، گفت: مقام معظم رهبری حوزه‌های علمیه را به عنوان خاستگاه انقلاب و مادر نظام معرفی فرموده اند و جایگاه رفیعی برای حوزه‌ها قائل هستند، اما در بدنه اجرایی کشور به حوزه‌ها در حد یک دانشگاه هم رسیدگی نمی‌شود و به اعتبارات بخش فرهنگی نیز کم لطفی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ایلام، سید مصطفی حسینی نژاد معاون پشتیبانی و منابع انسانی حوزه های علمیه کشور در دیدار حجت الاسلام والمسلمین لطفی، نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: با تاکید مدیریت محترم حوزه های علمیه کشور ایلام به عنوان اولین سفر استانی معاونت پشتیبانی و منابع انسانی حوزه انتخاب شد.

وی با اشاره به این که در این سفر مشکلات و کاستی‌های حوزه علمیه ایلام و مدارس تابعه را بررسی کرده و امیدواریم در راستای رفع مشکلات گام برداریم، افزود: معاونت پشتیبانی و منابع انسانی حوزه در بخش های ارتقاء و بهینه سازی نیروها و مسائل مالی و عمرانی حوزه های علمیه سراسر کشور گام های اساسی را برداشته و در دستور کار دارد.

معاون پشتیبانی و منابع انسانی حوزه های علمیه با تاکید بر ضرورت تقویت حوزه ها در  سراسر کشور، گفت: مقام معظم رهبری حوزه‌های علمیه را به عنوان خاستگاه انقلاب و مادر نظام معرفی فرموده اند و جایگاه رفیعی برای حوزه‌ها قائل هستند، اما در بدنه اجرایی کشور به حوزه‌ها در حد یک دانشگاه هم رسیدگی نمی‌شود و به اعتبارات بخش فرهنگی  نیز کم لطفی می‌شود، البته با حمایت نمایندگان ولی فقیه در استا‌ن‌ها و حمایت های مردمی،حوزه‌ها توانسته‌اند قدم‌های بسیار مثبتی رو به جلو بردارند.

                                   

حسینی نژاد با اشاره به این که استان ایلام از استان‌های محروم کشور است و جلسات متعددی با مدیر حوزه علمیه استان برگزار شده مسائل و مشکلات مورد بررسی قرار گرفته، اظهار کرد: در گذشته به دلیل مسائل فنی و بحث اعتبارات، کمترین سهم را به ایلام اختصاص داده‌اند.

وی ادامه داد علی رغم وجود این مشکلات در استان ایلام، با پیگیری‌های حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی، مدیر حوزه استان، پروژه ساخت حوزه جامع ایلام کلید خورد، البته از طرح‌های مرکز مدیریت حوزه های کشور این است که در هر استان یک حوزه جامع ساخته شود و به عنوان محور قرار گیرد.

معاون پشتیبانی و منابع انسانی حوزه های علمیه اضافه کرد: هرچند پروژه ساخت حوزه جامعه استان ایلام با تاخیر شروع شد، ولی در برخی از استان‌ها حوزه های علمیه جامع به بهره برداری رسیده‌اند و در برخی از استان ها قریب به ۹۰ درصد پروژه پیشرفت داشته و در حال ساخت است.

انتهای پیام

                                   

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha