شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
 حجت الاسلام جباری

حوزه/ مدیرکل مشاوره و امور خانواده مرکز خدمات حوزه‌های علمیه از جدی شدن برنامه‌های فرهنگی ویژه خانواده‌های طلاب خبر داد و تجلیل از فرزندان طلاب را یکی از این برنامه‌ها دانست که هم اینک آمار آن از ۴۰ هزار نفر عبور کرده است.

 به گزارش خبرگزاری«حوزه» حجت الاسلام صادق جباری در نخستین همایش تابستانی مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم که در اردوگاه دشت بهشت قم برگزار شد، گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات این اداره کل ارائه کرد.

وی افزود: امروز مهم‌ترین قشر فعال فرهنگی جامعه، طلبه‌ها هستند و امور دینی و معنوی مردم در جامعه بر عهده روحانیت نهاده شده است. اگر این قشر دچار آسیب شود، آیا می‌تواند به وظیفه خود به خوبی عمل کند؟

مدیرکل مشاوره و امور خانواده مرکز خدمات حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: اگر فرزندان ما طلبه‌ها که کار فرهنگی انجام می‌دهیم، آسیب‌پذیر باشند، نباید دغدغه داشته باشیم؟ چرا ارگانی مشخص نشده است و دغدغه‌ای نسبت به این مباحت فرهنگی صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: چندین سال است که با حکم و تأکید رهبر معظم انقلاب، این وظیفه به عهده مرکز خدمات محول شده است و شش سال است که این مرکز برای ارائه خدمات فرهنگی به خانواده طلاب محترم اقداماتی را آغاز کرده است.

حجت الاسلام جباری گفت: وضعیت موجود امروز ما با وضعیت مطلوب بسیار فاصله دارد، اما با توجه دستور رئیس مرکز، تلاشمان را می‌کنیم که به وضعیت مطلوب نزدیک‌تر شویم.

وی ادامه داد: اولین همراه و کمک یک طلبه در انجام مأموریت‌های تبلیغی و دینی خانواده طلاب است. باید به خانواده‌های خودمان توجه خاص و جدی داشته باشیم تا دچار آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی که در فضای مجازی پیدا می‌کند، نشویم.

مدیرکل مشاوره و امور خانواده مرکز خدمات در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز در مرکز خدمات حوزه، در معاونت خانواده و امور فرهنگی، مخاطبین ما خانواده طلاب هستند به‌طوری‌که در سال 91 برنامه تجلیل از ممتازان را در سراسر کشور آغاز کردیم و این آمار به 4 هزار نفر رسید، اما سال 96، این آمار به 40 هزار نفر افزایش یافت. البته با توجه به محدودیت‌های بودجه‌ای مجبور به افزایش شاخص‌های ارزیابی شدیم و الحمدالله با همه اینها آمار ممتازان افزایش چشمگیری داشته است.

وی با بیان اینکه اگر خانواده طلاب موفق باشند خود طلاب در بحث تبلیغ، منبر، تدریس و تحصیل هم موفق‌تر خواهند بود، گفت: خوشبختانه آثاری که از برنامه‌های فرهنگی برای خانواده طلاب در مرکز خدمات شاهد بودیم، بسیار تأثیرگذار بود.

این مقام مسئول، برگزاری برنامه‌های قرآنی، مشاوره تحصیلی، روانشناسی، سواد رسانه‌ای، تربیت‌بدنی و مسابقات ورزشی و کتاب‌خوانی، کارگاه مشاوره ازدواج و سایر موضوعات فرهنگی، را از دیگر برنامه‌های مرکز خدمات برای خانواده طلاب عنوان کرد و گفت: اردوهای تابستانی را راه‌اندازی کردیم که یکی از نتایج آن تحول روحی و معنوی بسیار زیاد در فرزندان و خانواده طلاب بود.

حجت الاسلام جباری تصریح کرد: امسال مرکز خدمات قصد دارد، سامانه اینترنتی سخا را برای خانواده طلاب راه‌اندازی کند تا علاوه بر برنامه‌های مذکور ارتباطات رسانه‌ای و فرهنگی برای ارتقای خدمات فرهنگی برای خانواده‌ها پیگیری و اقدام شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha