جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اولین دوره دانش افزایی اساتید کرمان

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه کرمان از برگزار دوره دانش افزایی اساتید ادبیات عرب در مرکز استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمان، حجت الاسلام محمدرضا عرب زاده از برگزاری دوره دانش افزایی ادبیات عرب ویژه اساتید حوزه علمیه کرمان خبر داد و گفت: امسال اولین سالی است که دوره دانش افزایی اساتید در تابستان و در مرکز استان برگزار میشود. سالهای گذشته این دوره با تعداد معدود و محدود در مشهد مقدس و به صورت کشوری برگزار میشد، ولی امسال مدیریت حوزههای علمیه کشور به این نتیجه رسید که چنانچه این دوره‎ها در مراکز استانی برگزار شود تعداد شرکت کننده افزایش پیدا میکند و با استقبال بهتری روبرو میشود.

وی در رابطه با برگزاری دوره دانش افزایی ادبیات عرب ویژه اساتید کرمان تصریح کرد: معاونت آموزش حوزه علمیه کرمان با وجود تمام محدودیت‎هایی که از جهت اسکان و کلاسها دارد، با همکاری امور اساتید قم اقدام به برگزاری دوره دانش افزایی اساتید در دروس ادبیات کرده است. این دوره به مدت سه روز از دهم تیرماه لغایت دوازدهم تیر و در دو نوبت صبح و عصر برگزار میشود.

معاون آموزش حوزه علمیه کرمان در رابطه با انتخاب بحث ادبیات عرب در این دوره گفت: ادبیات عرب اساس و پایه علوم حوزوی به شمار میآید و هرکس در هر زمینه علوم حوزوی بخواهد کار کند بایستی احاطه کاملی بر ادبیات عرب داشته باشد، زیرا زبان علمی حوزه و زبان منابع ما عربی است، لذا اصل اساسی و پیشنیاز اساسی برای تمام علوم اسلامی ادبیات عرب است که به همین جهت نقش و تاثیر ادبیات عرب بر ارتقای علمی طلاب تصمیم براین شد تا در این دوره به این موضوع پرداخته شود.

وی افزود: در این برنامه از میان اساتید تمام وقت ادبیات عرب که در مدارس استان به تدریس مشغول هستند و حکم استادی ادبیات عرب را دارند، برای شرکت در این دوره دعوت به عمل آمده، همچنین در این دوره از اساتید اعزامی از قم که صاحب تالیفات متعدد در ادبیات عرب هستند استفاده میشود.

حجت الاسلام عرب زاده در پایان خاطر نشان کرد: این دوره اولین دوره دانش افزایی است و امیدواریم این تجربه به ما کمک کند تا بتوانیم دورههای دانش افزایی در موضوعات دیگری چون فقه و‌اصول، علوم عقلی و قرآنی و... را در همین تابستان برای کلیه اساتید حوزه کرمان برگزار کنیم و در جهت افزایش کیفیت آموزشی مدارس استان گام مهمی برداشته باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha