شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شورای مفتیان لبنان

حوزه/ شورای مفتیان لبنان تاکید کرد: تمام احزاب سیاسی باید به قانون پایبند باشند و به فعال شدن نهادهای دولتی کمک کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» امروز پنج شنبه شورای مفتیان اهل سنت لبنان به ریاست شیخ عبداللطیف دریان در دارالفتوای لبنان تشکیل جلسه داد.

شورای مفتیان لبنان در این نشست از علما و ائمه جماعت خواست در سخنرانی خود بر ارزش های اخلاقی متمرکز شوند، زیرا دوری از اخلاق این روزها خانواده های لبنان را تهدید می کند و این پدیده موجب زشت شدن چهره لبنان در انظار دیگران خواهد شد در حالی که لبنان کشوری است که در گذشته عرصه علم و فرهنگ و ایمان بوده است.

این شورا در ادامه خواستار سرعت بخشیدن به روند تشکیل دولت شد و افزود: تمام احزاب سیاسی باید به قانون پایبند باشند و به فعال شدن نهادهای دولتی کمک کنند و همه دست به دست هم داده و راه حل شرعی برای بحران اقتصادی و معیشتی و اجتماعی کشور به ویژه بحران بیکاری و کمبود برق بیابند.

شورای مفتیان لبنان در پایان این نشست خواستار حفظ اختیارات و جایگاه دولت و پارلمان شد و افزود: اقتدار کابینه باید حفظ شود تا بتواند مجری قانون اساسی باشد.

مفتیان لبنان در پایان از مردم خواستند از روشن کردن آتش در مناسبت های مختلف و آتش بازی های بیهوده و برهم زدن نظم عمومی خودداری کنند و سلاح های غیر قانونی خود را کنار بگذارند و همه امنیت اجتماعی را حفظ کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha