جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 455096
۱۴ تیر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۴
حاجیان مالزی

حوزه/ رسانه های مالزی اعلام کردند عربستان به خاطر خروج مالزی از ائتلاف نظامی عربستان در تجاوز به یمن، با افزایش سهمیه حجاج مالزی مخالفت کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» پنج شنبه هفته گذشته بود که وزیر دفاع مالزی اعلام کرد کشورش بنا دارد نظامیان خود را از عربستان فرا بخواند و به مشارکت خود در حملات ائتلاف عربستان به یمن پایان دهد.

در پی این اقدام مالزی، رسانه های مالزی به تازگی اعلام کردند امسال عربستان با وجود توسعه فضای حرمین شریفین، سهمیه حاجیان مالزی را کاهش داده است.

رسانه های مالزی تاکید کردند تعداد حاجیان مالزی در سال 2018 به 30 هزار و دویست نفر می رسد که از استان های مختلف راهی سفر حج می شوند که این عدد با سهمیه سال گذشته مالزی در حج تفاوتی ندارد در حالی است مالزی امسال درخواست افزایش تعداد حاجیان خود را به عربستان ارائه کرده و انتظار می رفت تعداد حاجیان مالزی به 42200 نفر ارتقا یابد.

تحلیلگران کشور مالزی اعلام کرده اند که سهیم حاجیان مالزی به خاطر ایجاد تنش در روابط مالزی و عربستان کاهش یافته است؛ چراکه مالزی به تازگی نیروهای نظامی خود را از عربستان و ائتلاف عربی متجاوز به یمن فراخوانده است و البته برخی ناظران نیز بر این باورند که عربستان می خواهد با این اقدام خود از مالزی به خاطر تحقیقات در زمینه رسوایی مالی که مربوط به سرمایه گذاران سعودی می شود انتقام بگیرد.

این گمانه زنی ها در حالی صورت می گیرد که مسئولان رسمی مالزی تاکنون در این زمینه اظهار نظر نکرده اند و فقط به مسئولان حج کشور اعلام کرده اند که امسال تعداد حاجیان مالزی افزایشی نخواهد داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha