پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اولین حاجی در تاریخ کشور "سائوتومه و پرنسیپ"

حوزه/ "حاج آدم" اولین حاجی است که در سفری طولانی از کشور " سائوتومه و پرنسیپ" راهی سرزمین وحی شده و مناسک حج را به جا می آورد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، "حاج آدم" اولین حاجی است که در سفری طولانی از کشور " سائوتومه و پرنسیپ" راهی سرزمین وحی شده و مناسک حج را به جا می آورد.

حاج آدم می گوید: سفرم را از فرودگاه "لیسبون" در پرتغال آغاز کرده و سپس به استانبول رفتم و بعد آن در فرودگاه جده  پیاده شدم. این سفر 13 ساعت طول کشید.

وی افزود: جمهوری دموکراتیک سائوتومه و پرنسیپ، دو جزیره هستند که در اقیانوس اطلس قرار دارد و تعداد ساکنان مسلمان آن تقریباً 200 نفر است و من اولین حاجی هستم که از این کشور برای دومین سال به مکه مکرمه مشرف می شوم.

سائوتومه و پرنسیپ با نام کامل جمهوری دموکراتیک سائوتومه و پرنسیپ کشوری است در خلیج گینه در باخترآفریقا که پایتخت آن سائوتومه است.

این کشور از دو جزیره سائوتومه و پرنسیپ تشکیل شده و فاصله این کشور تا نزدیک‌ترین همسایه‌اش در خاک قاره آفریقا، گابون، ۲۲۵ کیلومتر است.

این کشور بعد از سیشل، کم‌جمعیت‌ترین کشور در قاره آفریقا است و کوچکترین کشور پرتغالی زبان دنیا به شمار می رود.

این دو جزیره تا پیش از رسیدن پرتغالی‌ها در سال ۱۴۷۱ خالی از سکنه بودند و پس از آنها به عنوان پایگاهی برای تجارت با سرزمین اصلی آفریقا استفاده شد. سائوتومه و پرنسیپ تا سال ۱۹۷۵ مستعمره پرتغال بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha