سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
عکاسان پرتغالی به جنبش بایکوت رژیم صهیونیستی پیوستند

حوزه/ درحالی که رژیم صهیونیستی به سرکوب فلسطینیان در سرزمین‌های اشغالی ادامه می‌دهد، بیش از ۴۰ تن از عکاسان حرفه‌ای در پرتغال، به جنبش بایکوت، تحریم و عدم سرمایه گذاری اسرائیل پیوسته و خواستار پایان دادن به آپارتاید این رژیم شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از maannews، بیش از 40 تن از عکاسان، معلمان عکاسی و دانش‌پژوهان رشته عکاسی در پرتغال، در بزرگداشت «روز جهانی عکاسی» به جنبش بایکوت، تحریم و عدم سرمایه گذاری رژیم صهیونیستی پیوستند. این گروه از عکاسان متعهد شدند هیچ گونه دعوت‌نامه حرفه‌ای یا کمک مالی از اسرائیل را قبول نکرده و به عدم همکاری با موسسات فرهنگی اسرائیلی که یک رژیم اشغالگر، استعمارگر و آپارتاید می‌باشد سوگند خوردند.

براساس بیانیه جنبش بایکوت اسرائیل، این نخستین باری است که گروهی از عکاسان اسرائیل را تحریم می‌کنند. گفته می‌شود عکاسان حرفه‌ای شناخته شده‌ای در میان تحریم کنندگان به چشم می‌خورند.

میگل کاریو، برنده جایزه عکاسی دوسالانه ویلار فرانکا د سیرا در سال 2012 بیانیه منتشر شده از سوی عکاسان را قرائت کرده و گفت: ما عکاسان که از نزدیک و شخصا شاهد هر روزه سرکوب رژیم اسرائیل علیه ملت فلسطین هستیم، در این ابتکار عمل که گامی طبیعی محسوب می‌شود ثبت نام می‌کنیم. و تلاش خود را برای ترویج آن از هر طریق ممکن به کار می‌بندیم.

نونو لوبیتا، شخصیت تلویزیونی و عکاس حرفه‌ای در ادامه بیانیه گفت: اکنون زمان آن رسیده که آپارتاید اسرائیل طعم همان رفتاری را بچشد که آپارتاید آفریقای جنوبی چشید، شاید تحریم جامعه بین المللی سبب شود تا به حقوق بشر احترام بگذارد. عکاسان بیش از این نمی‌توانند دربرابر بی‌عدالتی و برخورد علیه همکاران فلسطینی‌شان که تحت اشغال اسرائیل فعالیت می‌کنند سکوت اختیار کنند. فلسطینی‌ها خواستار همبستگی از طریق تحریم شده‌اند و این وظیفه ماست که با مشارکت عملی در این مبارزه آنان را یاری دهیم.

در این بیانیه به چالش‌های پیش روی عکاسان و روزنامه نگاران فلسطینی تحت اشغال اسرائیل اشاره شده است.

جنبش تحریم، بایکوت و عدم سرمایه گذاری اسرائیل در سال 2005 توسط یک گروه مدنی فلسطینی برای بازگرداندن حقوق به حق مردم فلسطین مطابق با قوانین بین المللی، از طریق بایکوت محصولات اسرائیلی و موسساتی که با رژیم صهیونیستی همکاری دارند ایجاد شد. فعالان حقوق فلسطین در این جنبش شرکت‌های شریک جرم اسرائیل را نیز هدف بایکوت و تحریم قرار می‌دهند. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha