جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اردوی جهادی طلاب خواهر

مدیر مدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهرا (س) آشخانه گفت: طلاب این مدرسه علمیه در تابستان جاری به اردوی جهادی برگزاری جشن تکلیف برای دختران مناطق محروم شهرستان مانه و سملقان اعزام می‌شوند.

معصومه شاهدی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی از برگزاری اردوی جهادی طلاب مدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهرا (س) آشخانه، مرکز شهرستان مانه و سملقان خبر داد و گفت: این اردوی جهادی به‌منظور برپایی جشن تکلیف برای دختران روستاهای مناطق محروم این شهرستان برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: در این راستا طلاب این مدرسه علمیه اقدام به دوخت چادر نماز برای دختران مکلف و تهیه امکانات مورد نیاز دیگر کرده و سپس با حضور در روستاهای محروم، جشن تکلیف را برای دختران این مناطق برگزار می‌کنند.

شاهدی خاطرنشان کرد: افزون بر این طلاب ممتاز مدرسه علمیه فاطمه الزهرا (س) آشخانه برنامه‌های فرهنگی مختلفی ازجمله پاسخ به شبهات اعتقادی، شیوه‌های دعوت به نماز و ... را برگزار می‌کند.

وی اظهار کرد: همچنین در تابستان جاری برای طلاب جدیدالورود دوره تثبیت این مدرسه علمیه، درس اخلاق را با استفاده از اساتید برجسته اخلاق برگزار می‌کنیم تا انگیزه طلاب جدیدالورود برای تحصیل در حوزه علمیه افزایش یابد.

شاهدی در ادامه گفت: به مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان شمالی پیشنهاد می‌کنیم تا برای طلاب ممتاز مدارس علمیه استان اردوی سیاحتی، زیارتی و علمی به قم یا مشهد برگزار و در جریان این اردو هم دیدار با علما و هم بازدید از مراکز علمی و پژوهشی و فرهنگی لحاظ شود.

وی تصریح کرد: نباید تمام برنامه‌های تابستانی طلاب به‌صورت کلاسی برگزار شود، بلکه اجرای برنامه‌های اردویی هم لازم است.

شاهدی با بیان اینکه همچنین پیشنهاد می‌شود مراسم شهادت امام صادق (ع) به‌صورت ویژه از سوی حوزه علمیه استان به‌صورت منسجم برگزار شود، خاطرنشان کرد: همه ما طلاب شاگرد امام صادق هستیم، ازاین‌رو باید مراسم سالگرد شهادت این امام همام از سوی مدارس علمیه به‌صورت ویژه برگزار شود.

گفتنی است، شهرستان مانه و سملقان در استان خراسان شمالی با بیش از 105 هزار نفر جمعیت، دارای دو مدرسه علمیه الزهرا (س) خواهران و حضرت بقیة‌الله الاعظم (عج) برادران است.

در سطح استان خراسان شمالی درمجموع 16 مدرسه علمیه شامل 10 مدرسه ویژه برادران و شش مدرسه ویژه خواهران فعال است و بیش از هزار و 500 طلبه در سطوح تحصیلی یک تا چهار در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha